همشهری آنلاین: محققان اظهار کردند: تغییرات آب‌ و هوایی می‌تواند تاثیرات جبران‌ناپذیری وارد سازد که از جمله آن‌ها به بازگشت ویروس‌های قدیمی و کاهش اکسیژن برای انسان‌ها می‌توان اشاره کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از تریهاگر، تغییرات آب و هوایی ممکن است باعث ایجاد طوفان‌های بیشتر، خشکسالی و سایر مواردی شود که شاید پیش از این تجربه نشده است.

  • بازگشت ویروس‌های قدیمی

برگشت ویروس‌های قدیمی از مهم‌ترین موارد تغییرات آب و هوایی است که بسیار مهم خواهد بود.

محققان اظهار کردند: ذوب شدن یخ‌ها می‌تواند منجر به بازگشت ویروس‌هایی شود که سال‌ها مدفون شده‌اند و عامل شیوع انواع بیماری‌ها هستند.

دانشمندان در حال حاضر، ویروس‌هایی از اپیدمی آنفلوآنزا را در سال ۱۹۱۸ پیدا کرده‌اند که عامل از بین رفتن ۱۰۰ میلیون نفر بوده‌اند.

  • کاهش اکسیژن و به تبع آن کاهش توانایی شناختی در انسان

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکسیژن مورد نیاز بشر در حال کاهش و دی‌اکسیدکربن در حال افزایش است و این موضوع می‌تواند منجر به کاهش توانایی شناختی در انسان‌ها شود.

  • افزایش جنگ‌ها

خشکسالی ناشی از تغییرات آب و هوایی عاملی برای افزایش جنگ خواهد بود.

محققان اظهار کردند: برای هر نیم درجه گرم‌تر شدن هوا، جنگ‌های مسلحانه ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

  • ایجاد مشکلات برای تغذیه انسان‌ها

پژوهشگران اظهار کردند: بیشتر کشورهای جهان به محصولاتی مانند گندم، برنج و ذرت متکی هستند که این گیاهان با افزایش دمای هوا نمی‌توانند رشد کنند.

آنان عنوان کردند: رشد محصولات مهمی مانند گندم تا حدودی با مشکل مواجه خواهد شد و به این صورت در تغذیه انسان‌ها مشکلاتی به وجود می‌آید.

افزایش خشکسالی‌ها منجر به از بین رفتن ماهی‌ها و انتشار بیشتر کربن و اسیدی شدن آب اقیانوس‌ها خواهد شد همچنین سولفید هیدروژن که گاز سمی است افزایش می‌یابد.

کد خبر 420341

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha