همشهری آنلاین: پنجاه‌وسومین شماره‌ی بازاریاب بازارساز (سال پنجم، آبان ماه ۱۳۹۷) به مدیرمسئولی و سردبیری پرویز درگی چاپ و منتشر شد.

بحران اقتصادی و آشفتگی بازار هم شرکتهای پخش و توزیع و هم خانواده‌ی کارکنان پخش و توزیع را درگیر کرده است.

مدیران در شرکتهای پخش و توزیع، فشارهای روانی را تحمل می‌کنند، کارکنان پخش و توزیع به عنوان سرپرستان خانوار به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی، شرایط را می‌گذارانند.

مدیران انتظار دارند کارکنان بیش از گذشته، همراهی و همکاری بیشتری با آنان داشته باشند تا از این شرایط سخت عبور کنیم، کارکنان پخش و توزیع نیز انتظاردارند که اکنون مدیران برای دخل و خرج زندگی آنان را درک کنند و برای آینده پس از عبور از این شرایط سخت، تمهیداتی را بیندیشند.

"شفافیت" چاره‌ی کار است.می‌تواند روابط بین مدیران و کارکنان پخش و توزیع را تصحیح کند. در پرتو شفافیت، اعتماد متقابل پدید می‌آید. در غیر اینصورت، حتی رفتارهای به ظاهر حمایت‌خواهانه برای کارکنان، از سوی کارکنان با ارزیابی مثبت روبه‌رو نخواهد شد. همچنین است رفتارهای تملق‌آمیز کارکنان، لطف و صداقت عمیق آنان را برای شرکت نشان نمی‌دهد.

هم "مدیران" و هم "کارکنان پخش و توزیع" بیش از گذشته باید به جوهره‌ی "شفافیت" نزدیک شوند. موضوعی که محور اصلی گفت‌و‌گوها، آثار و مقالات این شماره‌ی بازاریاب بازارساز، شماره‌ی 53 (آبان ماه 1397- سال پنجم) است.

اکنون فرصتی است که مدیران بیش از گذشته باید اشتباهات خود را بپذیرند (صفحه‌ی 31)، کارکنان نیز با ارائه‌ی پیشنهادات و راهکارهای جدید پیشقدم شوند (صفحه‌ی 23).

کارشناس فروش شرکتی از دغدغه‌ی ویزیتورهای مواد غذایی می‌گوید که نیروهای فروش در شرکتهای صنایع غذایی، سریعا کنار گذاشته می‌شوند و معاون بازرگانی و فروش برند اصالت می‌گوید: "تیم فروش قلب شرکتهاست و تعدیل تیم فروش یعنی متوقف کردن قلب!" در این شرایط باید نیروها را تسویه کرد و آنهایی را که نیروی شرایط بحران هستند، حفظ و استخدام کرد.

شرکتهای جهانی نظیر گوگل و سامسونگ برای استخدام نیروها، خط‌کش و معیار دارند و از انسان گوگلی و انسان سامسونگی یاد می‌کنند، موضوعی که در منابع انسانی شرکتهای ایرانی کمتر با آن سروکار داریم. (صفحات 18 و 19)

محمدپیام بهرام‌پور در قالب سرمقاله، برای توانمندی و توسعه‌ی ظرفیتهای انسانی، چاره‌ کار را در این دانسته که از اهمالکاری دست برداریم. "از شنبه" هسته‌ی اصلی اهمالکاری است (صفحه‌ی 4 و 4).

این آموزه‌ها و سایر خواندنیها را در همین شماره‌ی بازاریاب بازارساز ببینید که گفته‌های خودِ ویزیتورها، بازاریابها، و فروشندگان حرفه‌ای است.

علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی www.marketingshop.ir مراجعه کنید.

کد خبر 420175

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha