همشهری آنلاین: شی‌نِید اوکانر، خواننده ۵۱ ساله ایرلندی با گرویدن به دین اسلام نام «شهدا» را برای خود برگزید.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از س‌ان‌ان، اوكانر با انتشار متني در حساب كاربري خود در توييتر اعلام كرد به دين اسلام افتخار مي‌كند و پيوستن به آيين مسلماني را پيامد طبيعي هر سفر هوشمندانه در الهيات دانست. او فيلمي هم از به زبان آوردن عبارت‌هاي اذان منتشر كرد و پس از آن نوشت: «از اينكه هنوز نمي‌توانم برخي واژه‌هاي عربي را درست ادا كنم، عذر مي‌خواهم. من بسيار بسيار خوشحال و از حمايت‌هاي دوستان مسلمانم سپاسگزارم.»

اوكانر كه حدود يك سال پيش نام شناسنامه‌‌اي خود را به مگدا داويت تغيير داده بود تا از نفرين پدر و مادرش در امان باشد، از اين پس با نام «شهدا داويت» شناخته مي‌شود. با وجود برخي انتقادها و مخالفت‌ها در فضاي مجازي، بسياري از كاربران مسلمان به صفحه‌هاي رسمي شهدا سر زدند و به او براي برگزيدن دين اسلام تبريك گفتند. كاربري به نام ايمي خان نوشت: «سلام. تو حالا ديگر 1.7 ميليارد خواهر و برادر مسلمان داري.»

شهدا داويت يا همان شي‌نيد اوكانر سال 1990 با خواندن ترانه «هيچ‌كس شبيه تو نيست» به شهرت رسيد. او دو سال بعد هنگام حضور پاپ ژان پل دوم در آمريكا مقابل دوربين‌ها عكس رهبر كاتوليك‌هاي جهان را پاره كرد و بعدها درباره دليل اين كار خود به هفته‌نامه تايم گفت: «من ناخودآگاه آن تصوير پاپ را پاره كردم، چون از شنيدن و خواندن اخبار مربوط به سوءاستفاده جنسي كليساي كاتوليك از كودكان به ستوه آمده بودم.»

شهدا هفت سال پيش هم يادداشتي در روزنامه ساندي اينديپندنت نوشت و در آن به شدت به رسوايي جنسي مقام‌هاي كليساي كاتوليك تاخت. او واتيكان را «لانه شيطان» نام نهاد و گفت: «مسيح را دروغگويان واتيكان به صليب كشيدند.» او كه مادر چهار فرزند است، در سال‌هاي اخير يك زندگي پرحاشيه داشته و به نظر مي‌رسد حالا با اسلام آوردن به آرامش رسيده باشد.

کد خبر 420102

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha