همشهری آنلاین: پیکر پنج شهید گمنام پنجشنبه 27 دی ماه از کهف الشهداء ولنجک به سمت دانشگاه شهید بهشتی تشییع شدند، و در جوار امامزاده عزیز ابن المحسن از نوادگان امام موسی بن جعفر در دانشگاه شهید بهشتی آرام گرفتند.


به گزارش مهر، حجت الاسلام ذوالنور، نماینده ولی فقیه در سپاه طی سخنرانی در آئین وداع با این شهدا گفت: شهدا اگر در برابر دشمن نایستاده بودند امروز نمی توانستید در ردیف 5 کشور اول دنیا که چرخه کامل سوخت هسته ای دارند، قرار گیرید و نمی توانستید در زمره 10 کشور اول دنیا در زمینه شبیه سازی علوم پزشکی باشید.

وی گفت: امروز قله فناوری هسته ای زیر پای شما قرار گرفته و هر چه داریم به برکت ایثارگریهای این شهدا است که اگر نبودند همان کشور جهان سومی بودیم.

ذوالنور در بخشی از سخنانش تأکید کرد: امروز وظیفه همه ما سنگین است و مسئولیتمان در برابر شهید فقط پشت جنازه او را گرفتن نیست.

وی اضافه کرد: شهدا ناظر بر رفتار ما و جامعه ما هستند این شهدا زایر امام حسین هستند و اگر کسی به خاک آنها توسل پیدا کند، امکان ندارد مشکلی برایش باقی بماند.

احمد شعبانی، رئیس دانشگاه شهید بهشتی نیز که در مراسم تشییع پیکر پنج شهید گمنام حاضر شده بود در پیامی به دانشجویان و اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه شهید بهشتی و کلیه اهالی منطقه که در این مراسم حاضر بودند گفت: طرف خود، هیات رئیسه و مسئولین دانشگاه خداوند را شاکریم که چنین توفیق عظیمی را عطا فرموده و برای حفظ ارزش های شهدا از خداوند مدد می جوییم.

کد خبر 42007

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز