همشهری آنلاین: عربستان سعودی اطمینان داد با وجود بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران که عرضه نفت را کمتر خواهد کرد، ریاض به تامین تقاضای مشتریانش ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی، در کنفرانس سرمایه‌‌گذاری ریاض اظهار کرد: بازار نفت در وضعیت خوبی بوده و وی امیدوار است تولیدکنندگان نفت در دسامبر قراردادی را برای تمدید همکاری خود به منظور نظارت و تثبیت قیمت‌ها امضاء کنند.

فالح گفت: ما باید به کنترل بازار در دو تا سه ماه آینده ادامه دهیم و اگر اختلالاتی در روند عرضه به خصوص پس از بازگشت تحریم‌های ایران وجود داشته باشد، تصمیم می‌گیریم و با همین تفکری که اکنون داریم یعنی تامین تقاضای و جلب رضایت مشتریان پیش می‌رویم.

قیمت‌های نفت امسال به دلیل انتظارات برای محدود شدن عرضه به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران که سومین تولیدکننده بزرگ اوپک است، بالا رفته است.

فالح گفت: بالارفتن تولید عربستان سعودی به میزان یک تا دو میلیون بشکه در روز نسبت به سطح فعلی را منتفی نمی‌داند، زیرا انتظار می‌رود رشد تقاضا برای نفت ادامه پیدا کند با این حال وی به زمان چنین اقدامی اشاره نکرد.

وزیر انرژی عربستان سعودی همچنین اظهار کرد: اگر رشد عرضه نفت ادامه پیدا کند ما مکانیسمی برای ارزیابی وضعیت و متعادل کردن عرضه و تقاضا به منظور جلوگیری از رشد بیشتر قیمت‌ها خواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: وضعیت به خصوص از جانب عرضه بسیار غیرقابل پیش‌بینی است، اما در زمینه تقاضا نیز ابهاماتی به دلیل اختلافات تجاری وجود دارد.

بر اساس گزارش رویترز، فالح گفت: اوپک و متحدانش امیدوار هستند همکاری خود در زمینه عرضه نفت را در نشست دسامبر خود در وین گسترش دهند.

کد خبر 420004

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha