جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۱:۵۸
۰ نفر

کشور هند حاضر به توقیف «رمز داوینچی» نشد. دادگاه عالی هند روز گذشته اعلام کرد دلیلی موجه برای توقیف این فیلم جنجالی و پرفروش سینما ندارد.

به نوشته BBC، گروه های کاتولیک هند بعد از چند هفته تظاهرات و راهپیمایی از دادگاه عالی کشور خواستند که نمایش عمومی «رمز داوینچی» را متوقف کند. آنها می گویند این فیلم سمت و سویی ضد کلیسای کاتولیک و حضرت مسیح دارد و از این رو نباید به روی پرده سینماها برود.

اما دادگاه عالی هند درخواست گروه های کاتولیک را رد کرد. رئیس این دادگاه در توضیح پیرامون عدم توقیف «رمز داوینچی» گفت که هیچ یک از کشورهای خارجی- که اکثریت مردم آن مسیحی و کاتولیک هستند- این فیلم را توقیف نکرده اند، بنابراین دلیلی وجود ندارد که کشوری مثل هند- که اکثریت آن هندو هستند و فقط 2 درصد از جمعیت یک میلیاردی آن مسیحی می باشند- دست به توقیف این فیلم بزند.

این در حالی است که تا به حال هفت ایالت از مجموع بیست و هشت ایالت هند، خودشان نمایش عمومی فیلم را ممنوع اعلام کرده و گفته اند سینماهای این ایالت ها اجازه نمایش فیلم را ندارند.
«رمز داوینچی» را ران هاوارد براساس قصه کتاب پرخواننده دان براون کارگردانی کرده است. تام هنکس، آوری توتو، سریان کلکلن و ژان رنو نقشهای اصلی این فیلم را بازی می کنند.

کد خبر 420

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز