مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از حضور حدود ۵ هزار متکدی در پایتخت خبر داد.

علی صادقی،معاون حمایت‌های اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با شهرنوشت، ضمن اعلام این خبر با اشاره به نقش مردم در افزایش تعداد متکدیان در پایتخت گفت: به طور معمول، شهروندان از سر دلسوزی به متکدیان کمک می‌کنند به این امید که وضعیت معیشت این افراد بهبود پیدا کند، اما مسئله تکدی‌گری و ساماندهی آن اضلاع مختلفي دارد که بخشی از آن به شهرداری تهران مربوط می‌شود و بخش‌های دیگر، فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت و درمان را دربرمی‌گیرد.

صادقي ادامه داد: اگر کمک‌های نقدی مردم به سمت سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها معطوف شود و به حمایت‌های سطحی آن هم در سطح خیابان محدود نشود، در کنار اقدام‌هاي دستگاه‌های مسئول به مرور شاهد کاهش آسیب خواهیم بود.

او گفت: موتور مولد آسیب‌های اجتماعی هیچ گاه خاموش نمی‌شود، اما می‌توان به کند شدن آن کمک کرد. شهروندان باید به این موضوع آگاه شوند که مهم ترین عامل در توسعه تکدی‌گری کمک به افراد متکدی است.

صادقی با اشاره به تعداد متکدیان خارجی در تهران گفت: بر اساس آمار گشت‌های شهرداری تهران، از تعداد 2 هزار و 947 مددجوی متکدی شناسایی شده در شش ماهه اول سال 97 ، تعداد 127 نفر اتباع خارجی بوده‌اند که میانگین آن روزانه 0.7 نفر است.

او افزود: در شش ماهه آخر سال 96 نیز 112 نفر از متکدیان شناسایی شده در تهران را اتباع خارجی تشکیل می‌دادند که به طور میانگین روزانه شامل 0.6 نفر بود.

صادقی با بیان این‌که مقایسه این دو آمار حکایت از افزایش 0.1 دهم نفر از متکدیان خارجی در طول یک سال گذشته دارد، گفت: با وجود این افزایش، نوسانات بازار ارز بر تعداد متکدیان خارجی در تهران تاثیرگذار بود؛ به طوری که از تعداد هزار و 677 نفر مددجوی متکدی شناسایی شده در سه ماهه دوم سال 97 تعداد 54 نفر اتباع خارجی بوده‌اند که میانگین آن 0.6 نفر در روز است، این میزان نسبت به سه ماهه اول سال 97 با 0.2 دهم نفر کاهش رو به رو بوده است.

او در پایان با اشاره به این‌که بالارفتن قیمت ارز در الگوی مصرف مواد مخدر نیز تاثیرگذار بوده است، تصریح کرد: این روزها آن نوع از مواد مخدر که در گذشته با قیمت کم‌تر و ارزان تر در اختیار معتادان بود، طرفدار بسیاری پیدا کرده و الگوی مصرف در این زمینه به شکل محسوسی تغییر پیدا کرده است.

کد خبر 419124

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha