همشهری‌آنلاین: نمایشگاه نقاشی قدم‌های کوچک در لوور هم‌زمان با روز جهانی کودک در موزه ملی افتتاح شد

اين نمايشگاه آثار برگزيده هشت کودک هفت تا یازده ساله  ایرانی است كه و تا نوزده مهر ماه در سالن ورودی طبقه ی اول موزه دوران اسلامی برپا خواهد بود.

هنرمندان کوچک،طی مدت برپایی نمایشگاه "لوور در تهران" ،همراه برگزاركنندگان اين نمايشگاه از موزه بازدید کرده و با فعالیت‌های خلاقانه و بازی با سیر تمدن‌ها آشنا شده بودند.

کارگاه "قدم‌های کوچک لوور " ،با همكاري موزه ملی ایران،سازمان ایکوم و به‌خصوص کمیته هنرهای تجسمی آن انجام شد.

از کودکان هنرمند صبح روز پنجشنبه  19 مهر تقدیر خواهد شد و برنامه‌ای شامل بازی و آشنایی با دو اثر موزه هنرهای اسلامی درانتظارشان است.

سایر کودکان هم می‌توانند در این برنامه شركت كنند.

به دلیل محدودیت فضا اولویت با متقاضياني خواهد بود که با ارسال پیام به آی دی rb1105هماهنگ کرده باشند.

همچنين در روز جهاني كودك و هم‌زمان با آغاز اين نمايشگاه کودکان امروز در موزه  ملی ایران به دیدن کودکی‌های دوران قدیم رفتند.

محوطه موزه مادر کشور پر از هیاهوی شاد دانش آموزان بود.دختران کلاس اولی دبستان دولتی مهر مریم آمده بودند تا با زندگی کودکان در دوره قاجار آشنا شوند.

muze

بچه‌ها پس از بازی در فضای باز به سالن طبقه  اول رفتند و قصه دو اثر شاخص مرتبط با خود را از زبان ریحانه قاسم رشیدی،روزنامه‌نگار و تسهیلگر شنیدند.

یک قطعه کت زربافت با یراق‌دوزی نفیس کار اصفهان و یک کاسه چینی با تزییناتی که سرگرمی‌های این دوره را به تصویر می‌کشید، کلاس اولی‌ها را جذب خود کرد.

سپس،درنا حمیدی ، کارشناس هنر کودکان و متخصص در برگزاری نمایشگاه‌های هنری از دانش‌آموزان خواست تا تصور خود را درمورد صاحب لباس بکشند و اگر هم از کاسه خوششان آمده،طرحش را بزنند.

يكي از دانش‌آموزان گفت:در موزه همه وسایل زیباتر از خانه و شهر هستند.

این برنامه به پیشنهاد و هماهنگی اداره معرفی و آموزش در معاونت فرهنگيِ موزه ملی و با تلاش‌های موزه دوران اسلامی برگزار شد.

کد خبر 418706

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha