همشهری آنلاین: رئیس دبیرخانه مرکزی نهاد ریاست جمهوری گفت: سال گذشته ۲۶ میلیون کاغذ در ادارات کشور مصرف‌ شد.

کاغذ

به گزارش فارس، حسین ملایجردی در همایش توجیهی ارسال و دریافت نامه‌های مردمی از طریق دفاتر پیشخوان بیان کرد: دولت تدبیر و امید از روزی که آغاز به کار کرد به دنبال گسترش ارائه خدمات دولتی برای مردم در سراسر نقاط کشور بود و خوشبختانه طی پنج سال اخیر زیرساخت‌های لازم برای تحقق این کار فراهم شده است.

رئیس دبیرخانه مرکزی نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: سال گذشته بیش از 120 میلیون مکاتبه در ادارات کشور اتفاق افتاد که بیش از 70 درصد آن‌ها به‌صورت الکترونیکی و مابقی نیز به‌صورت کاغذی بوده است.

ملایجردی با بیان اینکه میزان 26 میلیون کاغذ در ادارات کشور مصرف‌ شده است، تصریح کرد: از هر درخت حدود 8 هزار برگه a4 تولید می‌شود که با یک محاسبه سرانگشتی متوجه حجم عظیمی از درخت که برای این کاغذها بریده‌شده اما در صورت که ادارات دولتی از سیستم الکترونیک استفاده کنند این حجم خسارت به طبیعت کشور وارد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه برای الکترونیک کردن مکاتبات اداری در ابتدا با مشکلاتی روبرو می‌شویم اما بعد از مدتی آثار مثبت آن قابل‌ مشاهده خواهد بود، ادامه داد: روز 29 دی به‌عنوان روز بدون کاغذ در نهاد ریاست جمهوری نام‌گذاری شده و برای ایجاد فرهنگ تمام مدیران استانی نیز باید حداقل یک روز را به‌عنوان روز بدون کاغذ در اداره خودشان انتخاب کنند.

کد خبر 418541

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha