همشهری آنلاین: تامس هریس که آخرین بار «خیزش هانیبال» را در ۲۰۰۶ روانه بازار کتاب کرده بود، سال آینده با رمانی فعلا بدون نام به کتابفروشی‌ها بازمی‌گردد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، نويسنده 78 ساله آمريكايي كه 37 سال پيش شخصيت دكتر هانيبال لكتر را با «اژدهاي سرخ» به دنياي ادبيات و پس از آن سينما معرفي كرد، براي نخستين بار در چهار دهه اخير كتابي مي‌نويسد كه در آن ديگر خبري از آدمخوار شيطان‌صفت نيست. هريس در 2004 قراردادي هشت رقمي براي نوشتن دو كتاب امضا كرد كه كتاب اول آن دو سال بعد در قالب «خيزش هانيبال» به بازار آمد.

با اينكه 12 سال از انتشار آخرين داستان آدمخوار مشهور مي‌گذرد و خيلي‌ها منتظر آمدن كتاب تازه هريس بودند اما به نظر مي‌رسد ماجراهاي اين كتاب بدون حضور دكتر هانيبال لكتر به سرانجام مي‌رسد. انتشارات ويليام هينمن اين رمان بدون نام را به بازار مي‌فرستد و براي انتشار آن تاريخ دقيق 21 مي 2019 اعلام شده است؛ روزي كه بي‌ترديد دوستداران ادبيات و هواداران هريس آن را از همين امروز به ياد خواهند سپرد.

هريس كه از محبوب‌ترين نويسندگان آمريكايي در دنياست، فقط يك كتاب بدون حضور دكتر لكتر در كارنامه دارد كه آن هم سال 1975 با نام «يكشنبه سياه» با الهام از ماجراي تروريستي المپيك 1972 مونيخ نوشته شد. بعد شخصيت دكتر هانيبال لكتر در 1981 با «اژدهاي سرخ» به دنيا آمد و در 1988 با «سكوت بره‌ها» به اوج رسيد؛ كتابي كه فيلم آن سه سال بعد به كارگرداني جاناتان دمي توليد شد و به موفقيتي خيره‌كننده دست يافت.

«سكوت بره‌ها» با بازي آنتوني هاپكينز در نقش دكتر لكتر و جودي فاستر در نقش پليس جوان كلاريس استرلينگ سومين فيلم تاريخ آكادمي اسكار لقب گرفت كه جوايز پنج بخش اصلي را از آن خود مي‌كند؛ بهترين فيلم، بهترين كارگردان، بهترين بازيگر مرد، بهترين بازيگر مرد و بهترين فيلمنامه. «در يك شب اتفاق افتاد» فرانك كاپرا و «ديوانه از قفس پريد» ميلوش فورمن دو فيلم ديگر برنده جوايز اصلي آكادمي اسكار بودند.

«هانيبال» در 1999 منتشر شد و با اينكه ناشر «خيزش هانيبال» 1.5 ميليون نسخه از آن چاپ كرده بود اما كتاب چهارم نتوانست موفقيت سه كتاب ديگر را تكرار كند. با وجود تبديل شدن به يك نويسنده پرفروش، هريس هرگز به گفتگو و مصاحبه علاقه نشان نداده و تمام وقت خود را بين دو خانه‌اش در جنوب فلوريدا و لانگ‌آيلند در رفت و آمد بوده است. او در اين سال‌ها فقط يك‌بار در 1991 پس از موفقيت فيلم «سكوت بره‌ها» تلفني با نيويورك مگزين گفتگو كرد.

کد خبر 418363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha