سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که دمای هوای استان طی روزهای آینده ۸ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

مازندران

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران به ایرنا گفت: با ورود و نفوذ جریانات خنک و مرطوب شمالی سطح زمین و عبور امواج تراز میانی جو، از روز جمعه سیزدهم مهر، شرایط جوی مازندران به سمت خنکی و سرما پیش می‌رود.

سعید غلامپور افزود: با توجه به ورود این سامانه علاوه بر کاهش دمای 8 تا 12 درجه‌ای هوای مازندران، شرایط آب و هوایی سرما بر این استان حاکم می‌شود.

وی ادامه داد: ابرناکی آسمان، بارندگی و وزش باد که گاهی اوقات شدید نیز است در استان مازندران به وجود خواهد آمد.

به گفته این کارشناس پیش‌بینی هواشناسی مازندران، رعد و برق و نیز مواج شدن دریا پدیده پیش روی هوای استان در این روزهای آینده خواهد بود.

غلامپور گفت که این وضعیت تا روز شنبه چهاردهم مهر در استان مازندران پابرجاست و بعد از این روز هوای استان به سمت افزایش تدریجی دمای پیش می‌رود.

وی افزود: با توجه به زیاد بودن تبعات نفوذ این جریان سرد آب و هوایی، اثرات آن در هفته پیش رو باقی خواهد ماند و افزایش تدریجی دما نیز تاثیری در گرمای هوای هفته آینده نخواهد داشت.

کارشناس هواشناسی مازندران همچنین پیش‌بینی کرد که در روز جمعه این هفته و شنبه هفته آینده وزش باد شدید تا 90 متر بر ثانیه در مازندران رخ خواهد داد.

بر این اساس اداره کل هواشناسی مازندران در اطلاعیه‌ای نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها هشدار داد و از مردم خواست تا در حاشیه رودخانه و مسیر‌های سیلابی اطراق نکنند.

در اين اطلاعیه از کشاورزان هم خواسته شد تا شالی‌های رسیده را برداشت کنند.

مهر ماه هرسال زمان برداشت برنج کشت دوم در مازندران است و بر اساس آمار سازمان جهاد کشاورزی مازندران حدود 60 هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری زیر کشت دوم به 2 روش پرورش ساقه شالی یا دونوچ و نشای دوباره رفته است.

کد خبر 418121

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha