یکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت انگلیس قصد دارد که محدودیت‌های بیشتری بر فروش داروهای ملین اعمال کند تا مانع از سوءمصرف آنها بوسیله افراد دچار اختلالات خوردن مانند بی‌اشتهایی عصبی شود.

laxatives

به گزارش بی‌بی‌سی «سازمان نظارت بر فراورده‌های دارویی و مراقبت بهداشتی» (MHRA) انگلیس انجام اقداماتی مانند تعیین محدودیت سنی برای خرید ملین‌ها و احتمالا پایان دادن به رویه فروش بی‌نسخه این داروها را بررسی خواهد کرد.

کارشناسان می‌گویند شواهد موجود نشان می‌دهند که بیش از نیمی از بیمارانی که دچار اختلالات خوردن مانند بی‌اشتهایی عصببی هستند سابقه سوءمصرف ملین را دارند.

داروهای ملین هرگز نباید برای کاهش وزن مصرف شوند.

کارشناسان هشدار می‌دهند که سوءمصرف ملین‌ها می‌تواند باعث اسهال، کاهش مایعات بدن و عدم تعادل املاح شود و به نارسایی کلیوی بینجامد.

در حال حاضر افراد می‌توانند مقادیر نامحدودی ملین را بدون نسخه از داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌ها تهیه کنند.

ربکا فیلد، سخنگوی سازمان خیریه «بیت» که به بیماران دچار اختلال خوردن کمک می‌کند، از این تصمیم استقبال کرد. او گفت: «درست همانطور که برای پیشگیری از مصرف بیش از حد داروهای ضد درد و آسیب دیدن بیماران مقرراتی وجود دارد، باید محدودیت‌هایی درباره مصرف ملین‌ها اعمال شود.»

فیلد افزود:‌«ضروری است که مردم از خطرات سوءمصرف ملین‌ها آگاه باشند و آموزش بیشتری درباره اثرات این داروها داده شود.»

به گفته او پزشکان و داروسازان باید از موضوع سوءمصرف داروهای ملین به عنوان یکی از نشانه‌های اختلالات خوردن آگاه باشند تا بتوانند در این موارد مداخله کنند و مبتلایان برای درمان ارجاع کنند.

کد خبر 417838

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha