همایش تکریم «یادگاران شقایق‌ها» به مناسبت هفته دفاع‌مقدس و با حضور فرزندان شاهد شاغل در شهرداری تهران برگزار شد.

شهردار افشانی

شهردار تهران در این همایش با اشاره به شهدای حمله تروریستی اهواز گفت: این شهدا در ادامه راه شهدای شهریور سال 59 و سال‌های بعد از آن به شهادت رسیدند.

به‌گزارش شهرنوشت، سیدمحمدعلی افشانی، افزود: ایران همواره با فراز و فرودهای فراوان مواجه بوده است اما ماندگار مانده و ماندگار خواهد ماند. نبرد بسیار ظالمانه‌ای که سال‌59 صدام به پشتوانه شوروی، کشورهای اروپایی و آمریکایی پیش آورد، در کشور ما فقط به پشتوانه فرهنگ اصیل شیعی به پیروزی رسید.

او با اشاره به اینکه ارتش پس از انقلاب تا حد زیادی از هم پاشیده بود، افزود: در آغاز جنگ تحمیلی تعداد نیروهای سپاه بسیار اندک و بسیج هنوز تشکیل نشده بود. به‌یاد دارم رادیو اهواز با صدای حزن‌انگیزی جوانان و مردم استان را برای جلوگیری از ورود تانک‌های عراقی به درون شهر اهواز، فرامی‌خواند.

افشانی ادامه داد: در این وضعیت هرکس به اندازه توان خودش تلاش می‌کرد نقشی داشته باشد و ملت ایران از سراسر این سرزمین به سمت استان خوزستان آمدند، سازماندهی‌ها آغاز شد و عملیات‌ها مثل طریق القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس یکی پس از دیگری باعث شد خاک ایران آزاد شود.

شهردار بیان کرد: شهدا به‌منزله فانوسی هستند که همه باید به آن نگاه و حرکت کنند. هرگاه جوامع بشری به بن‌بست رسیده این شهدا هستند که راه را برای دیگران روشن می‌کنند. پدران شما در جنگ هم اینچنین بودند و امروز هم جامعه ما باید همان جهت را ادامه دهد.

سیدمحمدعلی افشانی ادامه داد: باید به‌گونه‌ای کار کنیم که جامعه مبنا باشد، نه خودمان. باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که منافع مردم را بر منافع خویش ترجیح دهیم. فرزندان شهدا که در شهرداری تهران مشغول به‌کار هستند، باید الگوی جامعه باشند. نخستین خواسته من از شما این است که در سازمانی که شما کار می‌کنید به‌گونه‌ای رفتار شود که کسی در شعاع پیرامون شما نتواند کار خلاف انجام دهد و پس از آن به ایجاد رضایتمندی مردم‌ توجه داشته باشید.

او با بیان اینکه باید تلاش کنیم وقتی منابع مردم در اختیارمان قرار دارد از آنها درست استفاده کنیم، گفت: اگر این کار را انجام دهید اطمینان داشته باشید مردم در کنار ما خواهند بود و به بهبود وضعیت کنونی که هم خودشان و هم ما در آن قرار گرفته‌ایم کمک می‌کنند. اینجا پایتخت ایران است و هرکس وارد تهران می‌شود درباره تمام ایران قضاوت می‌کند.

شهردار تأکید کرد: وقتی در سازمان ما تعداد زیادی از فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران مشغول به خدمت هستند، باید سازمان ما یکی از بهترین سازمان‌ها باشد. باید تصمیم بگیریم هر روز بهتر از دیروز باشیم و می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

شهردار تهران در مراسم جداگانه‌ای با حضور در موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس، به بازدید از این مجموعه پرداخت. سیدمحمدعلی افشانی به همراه علی‌اصغر جعفری، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس پس از مراجعه به تالارهای هفتگانه، ضمن بررسی تالارهای موزه انقلاب اسلامی و دفاع ‌مقدس از سینما 5 بعدی و سراسرنمای (پانوراما) مقاومت نیز دیدن کرد.

کد خبر 417831

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha