همشهری آنلاین: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نسبت به طرح اروپا برای مقابله با تحریم‌های واشنگتن علیه ایران ابراز تاخرسندی کرد.

pompeo

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا می‌گوید طرح چرخه تجاری جایگزین اتحادیه اروپا برای مقابله با تحریم های واشنگتن علیه ایران «عمیقا زیان بخش» است.

وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: «متاسفانه من شب گذشته از اینکه طرف های متعهد به برجام اعلام کردند ساز و کار ویژه پرداخت برای مقابله با تحریم های آمریکا ایجاد خواهند کرد، ناراحت و عمیقا ناامید شدم. این یکی از زیان بخش ترین تصمیمات قابل تصور برای صلح و ثبات منطقه و جهان است.»

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا تاکید کرد که این اتحادیه در حرف قوی عمل می کند اما در عمل برای اجرای این حرفها ضعیف ظاهر می شود. به گفته مشاور امنیت ملی ایالات متحده جای تعجبی نیست اگر جزئیات و تاریخ دقیقی برای کانال های پرداختی و چرخه معاملاتی با ایران اعلام نشده است.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه شب پس از برگزاری جلسه ای با مشارکت ایران، روسیه و چین از ایجاد چرخه ای مبادلاتی خبر دادند که امکان حفظ ارتباط تجاری و اقتصادی با ایران را فراهم می‌کند.

کد خبر 417619

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha