سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی دولت فیلیپین آمار قربانیان ابرطوفان منگخوت را در شمال و مرکز این کشور، تاکنون ۱۰۰ نفر کشته و مفقود اعلام کرد.

طوفان فیلیپین

به گزارش ایرنا از شبکه ان ان پی آر بخش‌های مرکزی و شمالی فیلیپین که در مدت دو روز گذشته درگیر بارش‌های شدید، سیلاب ناشی از بروز ابرطوفان منگخوت بوده ، دستخوش تخریب‌های گسترده شده است.

هری راک سخنگوی دولت فیلیپین با ارائه نخستین گزارش از میزان آثار ابرطوفان براین کشور بود گفت: ابرطوفان 'اُمپنگ'(به زبان محلی) عمدتا جزیره لوزان در مرکز فیلیپین و ایالت کاگایان را دستخوش تخریب گسترده کرده است.

وی افزود: رانش زمین در بسیاری مناطق مرکزی، نقشه منطقه را دستخوش تغییر کرده و ماموران امداد ونجات سرگرم یافتن خانه‌هایی هستند که احتمالا توسط رانش زمین در زیر گل و لای مدفون شده‌اند. طبق این گزارش سیلاب ده‌ها واحد مسکونی را نیز در سر راه خود از بین برده است.

به گفته وی برآوردها از میزان تلفات و خسارات در مناطق دورافتاده عملا بسیار سخت و دشوار است بنابراین امار ارائه شده از تلفات در حال افزایش است.

طبق این گزارش برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که حدود 147 هزار خانواده یا بیش از نیم میلیون نفر در 433 شهر و مناطق شهری متحمل خسارات ناشی از ابرطوفان منگخوت شده‌اند .

سران بسیاری از کشورها با ارسال پیام همدردی برای طوفان زدگان فیلیپینی اقدام به ارائه کمک‌های ویژه نقدی به آنها کردند.

استرالیا اعلام کرد 800 هزار دلار (استرالیا) برابر با 31 میلیون پزو فیلیپین بسته کمک‌های اولیه را برای مردم درگیر طوفان در این کشور از طریق صلیب سرخ جهانی اختصاص داده است.

کانادا، چین، ژاپن، اتحادیه اروپا، انگلیس نیز با ارسال پیام‌های جداگانه‌ای اعلام کردند آماده ارسال کمک به این کشور هستند.
ابرطوفان سهمگین 'هایان' سال 2013 هفت هزار و 500 کشته و مفقود دراین کشور مجمع الجزایری جنوب شرق آسیا برجای گذاشت.

کد خبر 416843

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha