همشهری آنلاین: یلنا استلماخ؛ نویسنده بلاروس، جایزه طلای بین‌المللی اوراسیا در بخش مطبوعات را از آن خود کرد.

جایزه بین‌المللی اوراسیا

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در خانه موزه یرمالووا در مسکو، مراسم اهداء جایزه بین‌المللی اوراسیا برگزار شد؛ جایزه‌ای که جمهوری اسلامی ایران یکی از بنیانگذاران این رویداد فرهنگی است.

در پنج سال گذشته، سیاستمداران مشهور، فعالان اجتماعی، سفیران، نویسندگان، نقاشان، بازیگران و افرادی که در تحکیم وحدت اوراسیا تأثیر بسزایی داشته‌اند، این جایزه را دریافت کرده‌اند.

کارینا سارسنووا، رئیس اتحادیه هنر اوراسیا، در این مراسم گفت: اوراسیا بزرگترین قاره‌ای است که گهواره تمدن را به تصویر می‌کشد. جایزه اوراسیا در پی تشکیل یک جامعه واحد است که سنت‌ها و ارزش‌های فرهنگی منحصر به فرد را به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: نامزدهای دریافت جایزه از مهم‌ترین چهره‌های مشهوری هستند که باعث افزایش ثروت معنوی ملت‌ها و ترویج و غنی‌سازی متقابل فرهنگ‌ها می‌شوند.

یلنا استلماخ؛ نویسنده بلاروس جایزه طلای بین‌المللی اوراسیا در بخش مطبوعات را از آن خود کرد. فعالیت‌های گسترده او در توسعه روابط هنری بلاروس و قزاقستان شناخته شده است. با همکاری این نویسنده، ۱۲ سپتامبر سال ۲۰۱۸ در کتابخانه ملی آکادمیک جمهوری قزاقستان و در چارچوب کنگره بین‌المللی فرهنگ خواندن در جهان مدرن، مراسم افتتاحیه مرکز ادبی و فرهنگی اتحادیه نویسندگان بلاروس برگزار شد. در این راستا مجموعه‌ای از منشورات اتحادیه نویسندگان بلاروس متشکل از آثار کلاسیک ادبیات بلاروس و نویسندگان معاصر با یادداشت‌ها و امضاءهای آن‌ها به کتابخانه ملی قزاقستان ارسال خواهد شد.

همچنین با مشارکت استلماخ، برنامه‌ای ایجاد شده است که به پررنگ‌تر شدن همکاری نویسندگان ایرانی و بلاروس کمک خواهد کرد. ازجمله این برنامه‌ها می‌توان به ترجمه آثار نویسندگان ایرانی به زبان بلاروسی، برگزاری میزگردها و نمایشگاه‌های عکس و کتاب اشاره کرد.

کد خبر 416461

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha