همشهری آنلاین: سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به این خبر که شفاف‌سازی رای نمایندگان می‌تواند در تایید صلاحیت‌های آتی آنها تاثیر داشته باشد گفت: این‌ شورا هیچ‌گاه نمایند‌ای را به‌خاطر رأیی یا اظهارنظرشان، ردصلاحیت نکرده است.

کدخدایی

عباسعلی کدخدایی به ایرناپلاس گفت: این حرفی که برخی می‌گویند دلیل مخالفت با طرح شفاف‌سازی آرای نمایندگان، ترس آنان از شورای نگهبان به‌هنگام بررسی صلاحیت‌هاست، حرف بی‌ربطی است.

او تأکید کرد: شورای نگهبان، نمایندگان مجلس را هیچ‌گاه به‌دلیل آرا و نظرشان رد صلاحیت نکرده است.

علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اخیراً در یادداشتی درباره علت مخالفت بهارستان‌نشینان با طرح شفافیت آرای نمایندگان اظهار داشت: من با شفافیت حضور و غیاب‌ها و سفرهای نمایندگان و مانند این‌ها موافقم، اما با شفافیت آرای آن‌ها موافق نیستم، زیرا جامعه امروز ما هنوز رشد لازم را در این زمینه پیدا نکرده است. اگر آرای نمایندگان به طرح‌ها و لوایح اعلام عمومی شود، نماینده در حوزه انتخابیه خود مورد آزار و اذیت گروه‌های فشار قرار می‌گیرد، یا به‌موجب نظارت استصوابی حق او در انتخابات بعدی ضایع می‌شود. به همین جهت، ممکن است در محذور واقع شود و رای واقعی خود را اعمال نکند، در حالی که نماینده باید در ابراز رای خود آزاد باشد. لذا این‌جانب این طرح را امضا نکردم و به فوریت آن‌ هم رای ندادم.

کد خبر 416145

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha