سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر تاثیر هوشمندسازی بر جلب رضایت شهروندان و همچنین مشارکت از سوی آنها، گفت: ماموریت هوشمندسازی در شهرداری تهران یک ماموریت فرابخش‌سازی محسوب می‌شود.

مجید فراهانی، عضو شوراي شهر تهران در دومین نشست هم‌اندیشی نخبگان شهر تهران با حضور صاحبنظران شهر هوشمند، گفت‌: شهر هوشمند و رسیدن به شاخص‌های کلیدی آن در تهران به عنوان یک ضرورت مطرح است. بی‌تردید روندهای جهانی در شهرهای دنیا به سمت شهر هوشمند حرکت می‌کنند و هم بسیاری از کلانشهرهای بزرگ دنیا تحقق شهر هوشمند را به عنوان یک ضرورت برای خود در نظر گرفته‌اند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، مجيد فراهاني افزود: کسی شک ندارد که لازمه خدمت‌رسانی و جلب رضایتمندی مردم به عنو ان مهم‌ترین ذی‌نفعان شهر و همچنین کاهش هزینه‌ها از دستاوردهای مهم تحقق شهر هوشمند خواهد بود. اهمیت تحقق شهر هوشمند تا به آن جا ادامه‌ پیدا می‌کند که این موضوع به عنوان یک ماموریت فرابخشی در همه حوزه‌های شهرداری محسوب می‌شود. در برنامه دوم شهرداری نیز این موضوع در همه حوزه‌ها مدنظر قرار گرفته بود.

او ادامه‌ داد: برنامه توسعه دوم شهر تهران ذیل هر یک از بخش‌ها، مساله هوشمندسازی را در نظر گرفته بود.

فراهانی با اشاره به این که بودجه شهرداری تهران برای سال جاری انقباضی در نظر گرفته شده است، افزود: در بخشی از شهرها بودجه شهرداری انقباضی در نظر گرفته شده بود، اما ماموریت هوشمندسازی تنها بخشی بود که نه تنها انقباضی نبود، ‌ بلکه ۲۰ درصد افزایش را نیز به همراه داشت.

او در ادامه‌ خاطر نشان کرد: موضوع هوشمندسازی در دنیا آن‌قدر مورد اهمیت بود که برای آن ایزو مجزا در نظر گرفته شده است که تحت عنوان "ایزو ۳۷۱۲۲" در جهان شناخته می‌شود. لذا نمی‌توانیم نسبت به این موضوع مهم در حالی که شهرهایی همچون دوبی سال ۲۰۱۸ را سال تحقق هوشمندسازی نامیده‌اند، بی‌توجه باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که نیازی نیست نگاه سخت افزاری به موضوع هوشمندسازی داشته باشیم، گفت‌: نباید پروژه‌های بلندپروازانه عمرانی در شهر تهران تعریف شود؛ چرا که با محدودیت‌های مالی مواجه هستیم، اما در حوزه هوشمندسازی که از حیث کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری محسوب می‌شود و بر جلب مشارکت مردم در مدیریت شهری نیز تاثیر بسزایی دارد، باید پروژه‌های مختلفی را تعریف و اجرایی کنیم.

فراهاني ادامه‌ داد: موضوع هوشمندسازی در برنامه سوم شهر تهران تا سطح تعریف پروژه‌ها دیده شده‌است، لذا پروژه‌های متعددی در این حوزه تعریف شده ؛ هر چند که لازم است زمان‌بندی آنها به طور مشخص تعیین شود.

او تاکید کرد: امیدواریم تا پایان آذر ماه، برنامه پنج‌ساله سوم شهرداری تهران نهایی و در شورای اسلامی شهر تهران نیز مورد بررسی قرار گرفته باشد تا بتوانیم برنامه بودجه را نیز با توجه به برنامه سوم تدوین کنیم. به ‌این‌ ترتیب شش ماه پر کار در بررسی برنامه سوم و برنامه بودجه پیش رو داریم. امیدواریم تاخیر ایجاد شده را بتوانیم در بررسی این دو برنامه جبران کنیم.

کد خبر 416087

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha