یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بسکتبال سه‌ نفره نوعی از بازی بسکتبال است که در آن هر یک از دو تیم با سه بازیکن و در یک نیمه زمین بازی می‌کنند.

بسکتبال سه نفره

اين بازي كه به فيبا 33 نيز مشهور است، برگفته از بازي‌هاي بسكتبال محلي در آمريكا است كه جوانان در زمين‌هاي آسفالت به آن مي‌پرداختند.

با به رسميت شناخته شدن اين نوع بسكتبال از سوي فدارسيون بين‌المللي بسكتبال " فيبا" در سال 2007 نخستين بازي رسمي آن در بازي‌هاي آسيايي داخل سالن همين سال در ماكائو به صورت آزمايشي برگزار شد و بعد از آن بار ديگر آسيايي‌ها در بازي‌هاي نوجوانان سال 2009 آن را برگزار كردند تا اينكه در سال 2010 به عنوان يكي از رشته‌هاي ورزشي المپيك نوجوانان سنگاپور به مجموعه‌ بازي‌ها اضافه شد.

قوانين اين بازي بسيار شبيه به بازي بكستبال است. در اين بازي هر تيم از سه بازيكن داخل ميدان و يك بازيكن ذخيره تشكيل مي‌شود.

بازي در يك نيمه زمين و با يك حلقه صورت مي‌گيرد. اين بازي يك داور دارد و البته مي‌توان از دو داور نيز استفاده كرد.

امتيازها در اين بازي بدين شرح است: شوت از داخل نيم‌دايره يك امتياز. شوت از پشت خط نيم‌دايره دو امتياز.

زمان قانوني اين بازي ده دقيقه است و اگر تيمي تا قبل از اين زمان نيز به امتياز 21 برسد، بازي به پايان مي‌رسد. همچنين اگر هر دو تيم در پايان زمان بازي امتياز مساوي داشته باشند. به آنها يك دقيقه وقت استراحت مي‌دهند و با شروع بازي در وقت‌هاي اضافي، هر تيمي كه دو امتياز كسب كند، پيروز مسابقه خواهد بود.

خطاهاي تيمي در اين بازي 7 خطاست و اگر بازيكني 4 خطا داشته باشد بايد زمين بازي را ترك كند.

کد خبر 415919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha