بانک مسکن شرایط جدید انتقال وام مسکن بین شهرهای ایران را اعلام کرد. ابوالقاسم رحیمی انارکی با اعلام کاهش قیمت تمام‌شده پول در این بانک خبر داد که از ابتدای امسال تا ۶ شهریور ۵۲ هزار نفر از دریافت وام یکم خرید مسکن انصراف داده‌اند.

ابوالقاسم رحیمی انارکی

2 خبری که نشان می‌دهد با رشد قیمت مسکن در تهران و برخی کلانشهرها، تقاضا برای انتقال وام مسکن به شهرهای دیگر افزایش یافته و از سوی دیگر با رشد قیمت اجاره‌بها و البته نوسانات قیمت‌ها در برخی بازارها، تعدادی از سپرده‌گذاران تصمیم به انصراف از ادامه سپرده‌گذاری خود برای دریافت تسهیلات خرید مسکن شده‌اند. این در حالی است که همچنان روند سپرده‌گذاری در بانک مسکن برای دریافت وام خرید رو به افزایش گزارش شده است.

براساس اعلام بانک مسکن متقاضیان درصورت تمایل می‌توانند در زمان سررسید زمان دریافت تسهیلات از بانک تقاضا کنند تسهیلات آنها برای خرید مسکن در شهر دیگری مورد استفاده قرار گرفته و امتیاز آنها به شهری دیگر منتقل شود. اما انتقال وام به شهر دیگر مشروط به کاهش سقف تسهیلات پرداختی متناسب با سقف وام در شهرهای مقصد خواهد بود.

با تصمیم جدید بانک مسکن درصورتی که فرد تسهیلات گیرنده در شهر تهران سپرده‌گذاری و افتتاح حساب کرده باشد اما قصد خرید مسکن در شهر دیگری، به‌عنوان مثال شهر اصفهان را داشته باشد، اگرچه سقف تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم در شهر تهران برای متقاضیان انفرادی ۸۰ میلیون تومان است اما به‌دلیل انتقال تسهیلات به شهر اصفهان، سقف ۶۰ میلیون تومان (سقف تعیین شده پرداخت تسهیلات به متقاضیان در مراکز استان‌ها) به وی تعلق می‌گیرد.

از سوی دیگر درصورتی که متقاضی، در شهر اصفهان سپرده‌گذاری و افتتاح حساب کرده باشد اما قصد انتقال تسهیلات به شهر تهران و خرید مسکن در این شهر داشته باشد باز هم سقف ۶۰ میلیون تومانی تسهیلات مسکن یکم به وی اختصاص می‌یابد.

  • رشد ۳۰ درصدی پرداخت وام مسکن

مدیرعامل بانک مسکن هم اعلام کرد: تعداد کل حساب‌های صندوق مسکن یکم که تا تاریخ ۶ شهریور افتتاح شده ۴۹۶ هزار فقره بوده که ۵۲ هزار فقره از دریافت تسهیلات منصرف و ۸۵ هزار فقره منجر به اخذ تسهیلات شده است.

به گزارش ایبنا، ابوالقاسم رحیمی انارکی با اشاره به عملکرد بانک در ۵‌ماه اخیر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: ۱۱۱ هزار میلیارد ریال منابع تجهیز شده که ۲۰ هزار میلیارد ریال از محل افزایش سپرده‌ها و ۹۰ هزار میلیارد ریال از محل وصول مطالبات است. ضمن اینکه بانک مسکن وارد رقابت نرخ سود نشده و نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار را رعایت کرده و قیمت تمام‌شده منابع را نسبت به سال گذشته کاهش دادیم.

وی با بیان اینکه در حوزه مسکن ۸۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردیم که ۳۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش داشته است، افزود: تعداد قراردادها در ۵‌ماهه سال گذشته ۱۴۴ هزار عدد بوده که امسال به ۲۰۶ هزار قرارداد رسید که رشد ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه ۵۴هزار فقره تسهیلات جعاله در 5‌ماه ابتدای امسال پرداخت شده که ۸۶درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، گفت: در مجموع ۱۵۴هزار واحد سال گذشته تسهیلات ارائه شده که امسال با رشد ۴۱درصدی به ۲۱۸ واحد افزایش یافته است.

رحیمی انارکی با اشاره به عملکرد صندوق مسکن یکم اظهار داشت: در ۵ ماهه سال ۹۷ بالغ بر ۱۰۳هزار فقره حساب جدید افتتاح شده و ۱۶ هزار و ۵۵۴ میلیارد ریال تسهیلات برای خرید و ساخت ۲۱هزار و ۴۴۰ واحد پرداخت کردیم که حدود ۱۰درصد آن در بافت فرسوده بوده است.

کد خبر 415555

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha