همشهری آنلاین: مشاور رسانه‌ای شهردار تهران درخصوص ابعاد مختلف دستگیری سازندگان فیلم بریدن گوش کودک کار توضیحاتی را ارائه کرد.

شهرداری تهران

رجایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که شب گذشته (سه‌شنبه 13 شهريور) نوجوانی که در فیلمی مدعی شده بودند گوشش توسط ماموران شهرداری بریده شده است، پیدا شد و با آن صحبت کردیم، گفت: این کودک 13 ساله به نام فاروق اهل هرات است که با عمویش به تهران آمده و زباله گردی می‌کنند.

وی با بیان این که گوش وی در حادثه‌ای که گویا افتادن از پشت وانت بوده است، صدمه می‌بیند، گفت: این نوجوان عنوان کرد که یک سمند سفید با یک سرنشین او را مجبور کردند که حرف‌های آنها را تکرار کند و او نیز این کار را انجام داده است.

مشاور رسانه‌ای شهردار تهران با بیان این که نوع پانسمان و فضایی که کودک در آن صحبت می‌کند، جای سوال دارد چرا که هیچ فردی در اطراف وی نیست، گفت: صبح امروز در ساعت پنج بامداد این دو نفر که کودک را مجبور به بیان حرف‌های کذب کرده بودند توسط عوامل اطلاعاتی دستگیر شدند و ابعاد مختلف این سناریو قطعا از سوی نهادهای نظارتی اعلام می‌شود.

رجایی با بیان اینکه در مورد این حادثه چند احتمال وجود دارد، تصریح کرد: از آن جایی که افشانی شهردار تهران در صدد مدیریت پسماند پایتخت است، احتمالا رقبا و یا مافیای پسماند تهران که روزانه میلیاردها تومان به جیب می‌زنند این صحنه آرایی را انجام داده و این سناریو را ایجاد کرده‌اند وگرنه چندین سال است که کولبران زباله‌ها را جمع آوری می‌کنند اما اتفاقی برای آنها رخ نداده است.

وی با بیان این که مردم تهران شاهد هستند که در خصوص تفکیک زباله عمدتا افراد محروم این کار را انجام می‌دهند، گفت: چطور در سالهای اخیر این افراد بدون حاشیه‌ای کار خود را انجام داده‌اند اما حالا فیلمی منتشر می شود که در رسانه‌های خارجی تحت عنوان "گوش بری" معروف می‌شود و خوراکی برای آنها فراهم می‌کند.

کد خبر 415529

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha