همشهری آنلاین: نخستین خودرو شاسی‌بلند برقی محصول کمپانی مرسدس بنز روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور در استکهلم، پایتخت سوئد به نمایش در می‌آید.

رونمایی از خودرو برقی لوکس مرسدس بنز، رقیب تازه تسلا

به گزارش يورونيوز، مرسدس بنز قصد دارد با پرده‌برداری از این خودرو، رقابت با تسلا را که هم اکنون یکه‌تاز بازار رو به رشد خودروهای برقی در جهان است، آغاز کند. نام نخستین مدل برقی شاسی‌بلند تولید شده در کارخانه مرسدس بنز آلمان مرسدس بنز «ای‌کیو‌سی» (EQC) است.

شرکت‌های مرسدس متعلق به دایملر، آئودی و پورشه متعلق به فولکس واگن و نیز بی‌ام‌و همگی برای پروژه ۵۲ میلیارد دلاری خودروی برقی خیز برداشته و حتی تبلیغ برای فروش آن را نیز آغاز کرده‌اند.

در واقع رقبای بازار خودروهای برقی لوکس به طور کلی تسلا را نشانه رفته‌اند، زیرا تنها فروش مدل سدان ۳ (صندوقدار) این مارک تا پایان سال جاری میلادی به ۵۰ هزار دستگاه خواهد رسید و پیش‌بینی می‌شود که فروش همین مدل در سال ۲۰۱۹ دو برابر شود.

در حالی که فروش مقطعی تسلا رو به افزایش است، کارشناسان بازار خودرو پیش‌بینی می‌کنند که سهم فروش خودروهای برقی لوکس این شرکت در یک دهه آینده به شدت کاهش یافته و از ۱۲.۳ سهم کل بازار در حال حاضر به ۲.۸ درصد برسد. این در حالی است که سهم مجموع خودروهای برقی لوکس آلمانی محصول تمام کمپانی‌های این کشور از همین بازار تا سال ۲۰۲۰ به ۱۱.۸ درصد رسیده و سه سال بعد از آن از مرز ۱۹ درصد خواهد گذشت.

مرسدس برقی جدید که تولید انبوه و فروش آن از سال آینده میلادی آغاز می‌شود، قیمتی حدود ۴۹ هزار دلار خواهد داشت که تقریبا نزدیک به قیمت تسلای مدل جی‌ال‌سی است.

مرسدس بنز همچنین قصد دارد دو مدل خودروی برقی دیگر را نیز برای رقابت با مدل‌های ایکس و اس تسلا تولید کند.

مرسدس بنز مدل ای‌کیوسی قرار است امروز سه‌شنبه ۱۳ شهریور طی مراسمی در ساعت ۱۸ به وقت محلی در استکهلم، پایتخت سوئد رونمایی شود.

کد خبر 415416

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha