همشهری آنلاین: یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در سال تحصیلی پیش رو، دانشجوی ستاره‌دار نخواهیم داشت، تأکید کرد: دانشجویانی که برای گزینش فراخوانده شده‌اند، اطلاعات‌شان را برای پیگیری در اختیار کمیسیون قرار دهند.

به گزارش ايرنا، فاطمه سعیدی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بيان اين مطلب افزود: اگر این دانشجویان وضعیت و مشخصات خود را در اختیارمان قرار دهند، کمیسیون آموزش بهتر می‌تواند پیگیر وضعیت آن‌ها شود.

وي گفت: دانشجویان می‌توانند با ما تماس بگیرند و ما حاضریم با نمایندگان آن‌ها، جلسه‌ای برای پیگیری وضعیت‌شان داشته باشم. گزارش نهایی آن را نیز در اختیار رسانه‌ها و کمیسیون آموزش قرار خواهیم داد.

سعیدی در پاسخ به اینکه می‌توان قولی برای پیشگیری از ستاره‌دار شدن یا محرومیت دانشجویان داد یا خير، تاكيد كرد: دانشجویان نگران ستاره‌دار شدن نباشد و این اتفاق نخواهد افتاد و ان‌شاءالله این موضوع برای همیشه منتفی شود.

فاطمه سعيدي درباره دیدار اخیری که با یکی از مقام‌های قضایی داشته است، گفت: دیدار رضایت‌بخشی درباره دانشجویان، دراویش، فعالان محیط زیستی و معلمان بازداشتی داشتیم.

  • درخواست عفو مشروط معلمان

وی ادامه داد: در نامه‌ای درخواست عفو مشروط معلمان زندانی را نیز مطرح کردم. علاوه بر این، پیگیر وضعیت زنانی که در وقایع مرداد ماه بازداشت شدند و در زندان فشافویه اوضاع نامساعدی دارند، شدم تا هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به اینکه در آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها هستیم و برای برخی از دانشجویان احکام سنگینی مقرر شده است، افزود: از تمامی مسئولان ذی‌صلاح، تقاضا داریم که با رأفت با آن‌ها برخورد کنند و با توجه به اینکه جوانان ما کم‌تجربه هستند، آن‌ها را ببخشند.

سعیدی درباره یکی از دانشجویان بازداشت شده دانشگاه تهران که از دی‌ ماه تاکنون در بازداشت موقت به سر می‌برد، گفت: وزارت علوم پیگیر موضوع وي و دیگر دانشجوها هست. ما نیز در این دیدار نامه‌ای را تقدیم کردیم و از مقامات قضایی پیگیر خواهیم بود. امیدوار هستیم تا بازگشایی دانشگاه‌ها این موضوع حل شود و دانشجویان با آرامش خاطر راهی دانشگاه و کلاس‌های درس شوند.

کد خبر 415128

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha