شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: درام تغزلی و شاعرانه «نام» به کارگردانی ساسا خالواشی به نمایندگی از گرجستان در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان اسکار ۲۰۱۹ شرکت می‌کند.

فیلم سینمایی نام

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از هاليوود ريپورتر، «نام» داستان دختري به همين نام در يكي از روستاهاي كوهستان گرجستان را روايت مي‌كند كه پس از پدرش ماموريت مي‌يابد مراقب آب چشمه‌اي شفابخش باشد. با راه‌اندازي تاسيسات تامين نيروي برق در همان حوالي، يك روز آب چشمه خشك مي‌شود و نام پدرش را به ياد مي‌آورد كه گفته بود اگر چشمه خشكيد، جوشيدن دوباره آب فقط با قرباني كردن اتفاق مي‌افتد.

«نام» نخستين بار پاييز سال گذشته در بخش رقابتي جشنواره فيلم توكيو به نمايش درآمد و در جشنواره شب‌هاي تيره تالين هم نامزد دريافت جايزه بزرگ هيات داوران بود. كارشناسان معتقدند فضاي شاعرانه فيلم و به تصوير كشيدن منطقه‌اي كه در آن مسلمانان و مسيحي‌ها با صلح و آرامش زندگي مي‌كنند، مي‌تواند بخت «نام» را براي درخشيدن در نود و يكمين دوره مراسم اهداي جوايز اسكار بيشتر كند.

گرجستان پس از استقلال از اتحاد جماهير شوروي در سال 1991 در بيشتر دوره‌ها در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان نماينده داشته و البته فقط يك مرتبه در 2014 با «جزيره ذرت» گيورگي اواشويلي وارد فهرست ابتدايي 9 فيلم برگزيده شده است. هر چند همان سال «نارنگي‌ها» به كارگرداني ساسا اوروشادزه گرجستاني به نمايندگي از استوني در اسكار شركت كرد و نامزد دريافت جايزه شد.

کد خبر 415090

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha