همشهری آنلاین: دولت عربستان با حفر یک آبراه ۷۵۰ میلیون دلاری کشور قطر را به یک جزیره جداافتاده در حاشیه خلیج فارس تبدیل می‌کند.

قطر

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از فرانس‌پرس، 14 ماه پس از آغاز تنش‌هاي سياسي و قطع كامل روابط سياسي ميان شبه‌جزيره قطر با كشورهاي عربستان، امارات، بحرين و مصر، حالا پادشاهي عربستان در صدد اجراي برنامه‌اي است كه قطر را بيش از پيش در كشورهاي عربي منزوي مي‌كند. سعود القحطاني، مشاور محمد بن سلمان در حساب كاربري خود در توييتر از نهايي شدن پروژه موسوم به سلوا خبر داد.

آوريل گذشته بود كه يك پايگاه خبري نزديك به دولت پادشاهي عربستان از برنامه اين كشور براي حفر آبراهي به طول 60 كيلومتر و عرض 200 متر در مرز ميان عربستان با قطر خبر داد. قرار است بخشي از اين آبراه 750 ميليون دلاري (2.8 ميليارد ريالي) براي انبار كردن زباله‌هاي تاسيسات هسته‌اي عربستان استفاده شود. مقام‌هاي پادشاهي سعودي درباره اين ماجرا توضيح بيشتر نداده‌اند و واكنشي هم از سوي قطري‌ها به طرح عربستاني‌ها ديده نشده است.

روزنامه مكه ماه گذشته ميلادي اعلام كرد پنج شركت ناشناس متخصص در حفر آبراه‌هاي بزرگ براي شركت در برنامه مناقصه دعوت شده‌اند و نام شركت برنده تا چند روز ديگر اعلام مي‌شود. از زمان قطع رابطه سياسي ميان قطر با چند كشور عربي به ويژه عربستان، تلاش چندباره دولت‌هاي كويت و آمريكا براي ميانجيگيري ميان همسايه‌هاي عرب شكست خورده است. بزرگ‌ترين پايگاه نظامي آمريكا در منطقه خليج فارس در قطر قرار دارد.

کد خبر 415056

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha