همشهری آنلاین: مشکل مالی دامن یکی دیگر از نشریه‌های آمریکایی را گرفت و ویلج وُیس را پس از ۶۳ انتشار هفتگی به تعطیلی کشاند.

ویلج ویس

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، چاپ نسخه مكتوب يكي از پيشروترين هفته‌نامه‌هاي خبري تحليلي فرهنگي نيويورك يك سال پيش به دليل مشكل مالي متوقف شده بود و حالا پيتر باربي، مالك ويلج ويس از توقف انتشار نسخه ديجيتال و آنلاين آن براي هميشه پس از 63 سال خبر داده است.

پس از اعلام خبر تعطيلي هميشگي ويلج ويس به اعضاي تحريريه اين هفته‌نامه، بيانيه‌اي هم در اين باره منتشر شد كه در بخشي از آن آمده است: «امروز روزي بسيار تلخ براي ويلج ويس و ميليون‌ها خواننده آن است.» اين هفته‌نامه معتبر سال 1955 به همت دن ولف، اد فنچر و نورمن ميلر (نويسنده آمريكايي برنده پوليتزر) براي جامعه نخبه نيويورك بنيان نهاده شد و در اين 63 سال برنده سه جايزه پوليتزر شد. ويلج ويس سال‌ها پايگاه منتقداني چون جي. هوبرمن و اندرو ساريس بود.

دومين و آخرين مرگ ويلج ويس سه سال پس از آن رخ داد كه باربي همزمان با انتشار يك روزنامه محلي در پنسيلوانيا، امتياز هفته‌نامه را خريد تا آن را از بحران‌هايي چون مديريت پرتنش، كاهش شمارگان و از دست رفتن آگهي‌ها نجات دهد اما تدابير مالك تازه هم كارگر نشد و سال گذشته انتشار نسخه مكتوب ويلج ويس به پايان رسيد. به اين ترتيب، دكه‌هاي عرضه هفته‌نامه پس از چند نسل از پياده‌روها و گوشه خيابان‌هاي نيويورك برچيده شد.

هر چند بسياري از كارشناسان ويلج ويس را يكي از گنجينه‌هاي فرهنگي و اجتماعي آمريكا در شش دهه اخير مي‌دانند اما حتي بردن سه جايزه پوليتزر و رسيدن شمارگان به 250 هزار نسخه در هفته هم نتوانست مانع مرگ آن شود. اين هفته‌نامه برخي از بهترين گزارش‌هاي تحقيقي تاريخ روزنامه‌نگاري نيويورك را منتشر كرد و بيش از همه براي انتشار نقدهاي فرهنگي در حوزه‌هاي موسيقي و سينما شناخته مي‌شد. آخرين تعداد شمارگان آن (سال 2016) 120 هزار نسخه بود.

در سال‌هاي اخير چند نشريه ديگر نيويورك به دليل دست و پنجه نرم كردن با بحران‌هاي مالي تعطيل شده‌اند كه از آن جمله مي‌توان به نيويورك‌پرس، رقيب ويلج ويس اشاره كرد. كاهش شمارگان زندگي دو نشريه ديگر اين شهر يعني نيويورك‌پست و ديلي نيوز را هم تهديد مي‌كند. نشريه اخير دو ماه پيش نيمي از كاركنان تحريريه خود را تعديل كرد. ويلج ويس هر چهارشنبه به شكل رايگان در دسترس مخاطبان قرار مي‌گرفت.

کد خبر 415054

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha