همشهری آنلاین: رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه استفاده از اقتصاددانان و صاحب نظران در پیچیدگی مشکلات اقتصادی امروز اجتناب‌ناپذیر است، به حجم عظیم نقدینگی و ناترازی وحشتناک برخی از بانک‌ها اشاره کرد.

Hemati

به گزارش مهر، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: پیچیدگی مشکلات اقتصادی در شرایط حساس و خطیر امروز کشور و تنوع مسائل اقتصادی مرتبط با وظایف بانک مرکزی در حوزه ارز، پولی، بانکی در ابعاد داخلی و بین المللی، استفاده از نظرات و دیدگاههای اقتصاددانان و صاحب‌نظران با افکار و نظرات متفاوت را اجتناب‌ناپذیر می‌کند.

وی گفت: البته جمع‌بندی دیدگاه‌های متنوع و بعضا مغایر و تبدیل آنها به سیاست‌های مطلوب کشورمان، با وجود حجم عظیم نقدینگی، ناترازی وحشتناک برخی از بانک‌ها و پیچیدگی‌های تامین و انتقال ارز و طلا در شرایط تحریمی کاری است بس مشکل. به عزیزانی که بعضا به اشتباه در مورد استفاده از مشاورین اقتصادی با دیدگاهها و خط فکری خاص ابراز نگرانی می‌کنند، این اطمینان را می‌دهم که در پیشبرد امور و سیاستگذاری در بانک مرکزی، ضمن تکیه بر نظرات خیل عظیم کارشناسان و مدیران توانمند بانک مرکزی از نظرات تمامی گرایش‌های فکری از دانشگاهها و مراکز مختلف استفاده کرده و خواهم کرد.

رئیس کل بانک مرکزی در بخش پایانی پیام خود آورده است: سابقه 25 سال تدریس و تحقیق و پژوهش در اقتصاد کلان و سیاست‌های پولی و بانکی در دانشگاه تهران و تجارب اجرایی مکمل آن و از همه مهم‌تر، لطف خداوند، حقیر را یاری می‌دهد که تصمیمات را بر مبنای خرد جمعی و مصالح و منافع ملی اتخاذ کنم.

کد خبر 414944

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha