چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: قیمت ارزهای خارجی در ترکیه که پس از افزایش کم سابقه، مقداری کاهش یافته بود، بار دیگر اوج گرفته و روند صعودی نرخ دلار و یورو در بازار ترکیه همچنان ادامه دارد.

ترکیه وضعیت ارزی

به گزارش ایرنا، نرخ ارزهای خارجی در بازار ترکیه طی سه روز اخیر بیش از 10 درصد افزایش یافت به طوری که هم اکنون هر دلار به قیمت 6.39 لیر و هر یورو نیز به نرخ 7.45 لیر به فروش می‌رسد.

مجموع افت ارزش پول ملی ترکیه طی سال جاری میلادی نیز در برابر دلار به 70.40 درصد و در برابر یورو به حدود 65.55 درصد رسیده است.

اوایل سال جاری میلادی، قیمت هر دلار 3.75 لیر در بازار ترکیه معامله می‌شد اما این نرخ امروز به رقم کم سابقه 6.39 لیر رسید و با افت ارزش 70.40 درصدی ارزش لیر در برابر دلار، نگرانی‌ها نسبت به آینده اقتصادی ترکیه را تشدید کرد.

همچنین اول سال 2018، قیمت هر یورو در بازار ترکیه 4.5 لیر بود اما با افزایش چشمگیر به خصوص در چند روز اخیر به رقم کم سابقه 7.45 لیر رسید و ارزش لیر در برابر یورو 65.55 درصد افت کرد.

از صبح جمعه گذشته، 2 شهريور، در پی سقوط چشمگیر ارزش پول ملی ترکیه، رسانه‌ها و صرافی‌های این کشور نرخ ارز را به صورت ساعتی اعلام می‌کنند.

کد خبر 414912

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha