همشهری آنلاین: در شرایطی که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها بنا بود برنامه بازگشت حجاج ایرانی با فعالیت دو ایرلاین اجرایی شود، بر اساس اطلاعات ارائه شده یک ایرلاین دیگر ایرانی نیز در این مسیر فعال خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ۵ تا ۲۵ شهریور امسال حدود ۸۶ هزار زائر ایرانی بناست با ۳۲۰ پرواز به ایران بازگردند.

طبق برنامه‌ریزی‌های موجود باید ۱۹۰ پرواز این مسیر از سوی ایران‌ایر و ۱۳۰ پرواز از سوی شرکت سعودی انجام می‌شد. اما همان طور که در سال‌های قبل نیز اتفاق افتاده بود، این بار نیز شرکت هواپیمایی قشم ایر اعلام کرده که در بازگشت حاجیان کمک حال ایران ایر خواهد بود.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی این شرکت قشم ایر از دو مسیر جده به تهران و مدینه به تهران از روز سه شنبه (ششم شهریور) پروازهای خود را آغاز کرده و تا ۲۱ شهریور این روال را ادامه خواهد داد.

قشم‌ایر برای پروازهای این مسیر ایرباس ۶۰۰ - ۳۰۰ خود را که ۲۸۴ مسافر ظرفیت دارد، فعال کرده و در طول این مدت ۲۳ پرواز به مقصد ایران خواهد داشت. قشم‌ایر گفته که در جریان این پروازها حدود ۶۰۰۰ حاجی ایرانی را به مقصد فرودگاه امام خمینی(ره) انتقال می‌دهد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها ۱۹ فرودگاه کشور در فرآیند بازگرداندن حاجیان ایرانی فعال خواهند بود و در طول این مدت فضایی در همه فرودگاه‌ها برای استقبال کنندگان حجاج در نظر گرفته می شود.

کد خبر 414911

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha