همشهری آنلاین: سینمای لیتوانی با یک مستند ورزشی درباره تور دوچرخه‌سواری ایتالیا بخت خود را برای نخستین درخشش در اسکار می‌آزماید.

بازندگان شگفت انگیز

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ام‌اس‌ان، «بازندگان شگفت‌انگيز. يك دنياي متفاوت» به كارگرداني آروناس ماتليس مستندي جذاب درباره يكي از سخت‌ترين و معتبرترين رقابت‌هاي دوچرخه‌سواري دنيا يعني جيرو ديتالياست. فيلمساز اهل ليتواني هم نخستين كارگردان در 40 سال گذشته است كه توانست اجازه تصويربرداري از تور دوچرخه‌سواري دور ايتاليا را به دست آورد و حالا مي‌تواند با اين مستند در رقابت براي كسب اسكار بهترين فيلم خارجي‌زبان شركت كند.

«بازندگان شگفت‌انگيز. يك دنياي متفاوت» فوريه گذشته در ليتواني به نمايش درآمد و از آن پس جايزه بهترين مستند را از جشنواره تريسته، جايزه بهترين مستند را از جشنواره فيلم ورشو، جايزه فيلم برگزيده تماشاگران و جايزه بزرگ را از جشنواره مينسك و جايزه كرين نقره‌اي را از جوايز فيلم ليتواني برده است.

«بازندگان شگفت‌انگيز. يك دنياي متفاوت» يازدهمين مستند كارنامه ماتليس 57 ساله و يازدهمين فيلمي است كه به نمايندگي از سينماي ليتواني پس از استقلال اين كشور در 1991 در رقابت اسكار شركت مي‌كند. ليتواني تا امروز حتي يك‌بار هم نامزد اسكار نشده است.

کد خبر 414902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha