اعضای باند کلاهبرداری با جعل اسناد و مدارک، یک خانه ویلایی در شهرک غرب را فروختند و بیش از ۱۰ میلیارد تومان به جیب زدند اما در نهایت دستشان رو شد و گیر افتادند.

متهمان

به گزارش همشهری، چند روز پیش پرونده‌ای با موضوع جعل و کلاهبرداری از شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران فرستاده شد که نشان می‌داد فردی در دام چند کلاهبردار گرفتار شده است. آنطور که مشخص بود شاکی پس از خرید یک ملک کلنگی در منطقه شهرک غرب به ارزش 10میلیارد تومان متوجه شده که مدارک و مستندات ملک جعلی است.

شاکی با مراجعه به اداره پلیس در توضیح ماجرا گفت: چند وقت پیش آگهی فروش یک ملک کلنگی در شهرک غرب را دیدم و برای خرید آن به بنگاهی در شمال غرب تهران رفتم. در آنجا همراه 3 نفر از مشاوران املاک، ملک مورد نظر را بازدید کردم و پس از آن قرارداد بستیم.

بخشی از پول را پرداخت کرده و مابقی آن را به صورت انتقال مالکیت7 واحد آپارتمانی در منطقه میرداماد به‌نام فردی به نام سعید پرداخت کردم. پس از نقل و انتقال قطعی و پرداخت پول درست زمانی که قصد تخریب ملک کلنگی را داشتم متوجه شدم که تمام مدارک ملک جعلی است. حتی پس از پرس‌وجو متوجه شدم آپارتمان‌هایی که واگذار کرده بودم فروخته شده‌اند.

به همین دلیل برای پیگیری موضوع به بنگاه رفتم و در آنجا پی بردم 3 نفر از مشاورین املاکی که من از طریق آگهی با آنها آشنا شده و قرارداد ملک را بسته بودیم متواری شده‌اند. در چنین شرایطی کارآگاهان وارد عمل شدند و با انجام اقدامات ویژه مخفیگاه 3مشاور املاک را به‌دست آوردند. در ادامه مخفیگاه سعید که شاکی آپارتمان‌هایش را به نام او زده بود، شناسایی شد.

او در شرق تهران مغازه جگرفروشی داشت که در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد و گفت جعل اسناد توسط شخصی به‌ نام فرید انجام شده است. در ادامه با شناسایی مخفیگاه فرید، مأموران راهی آنجا شدند و او وقتی پلیس را مقابل خانه‌اش دید خودش را از طبقه سوم به داخل حیاط پرتاب کرد که برای مداوا به بیمارستان انتقال یافت. وی نیز در بازجویی‌ها به جعل اسناد و مشارکت در کلاهبرداری اقرار کرد. سرهنگ جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران در این‌باره گفت: متهمان پرونده پس از انجام تحقیقات و تکمیل پرونده، با صدور قرار قانونی چند میلیارد تومانی از سوی بازپرس پرونده روانه زندان شدند.

کد خبر 414672

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha