جانشین نیروی دریایی سپاه با اشاره به جوسازی رسانه‌ای اخیر آمریکا درباره اقدام قایق‌های گشتی ایران در تنگه هرمز فیلم پخش شده توسط رسانه‌های مغرض آمریکایی را آرشیوی و ساختگی خواند.

وی اعلام کرد که نیروی دریایی سپاه پاسداران فیلم کامل این بازرسی و مکالمات ضبط شده نیروهای گارد ساحلی ایران با ناوها را منتشر خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی سپاه پاسداران، سردار دریادار پاسدار علی فدوی گفت:  دلیل اینکه آمریکایی‌ها یک جو رسانه‌ای متفاوت با آنچه رخ داده ایجاد کرده‌اند مشخص است، دستگاه حاکمه آمریکا در مقطع سفر از پیش شکست خورده بوش به منطقه نیازمند جوسازی‌های این‌گونه برای دستیابی به اهداف خاص سیاسی است.

جانشین نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: برای روشن شدن ماجرا، مکالمات ضبط شده نیروهای گارد ساحلی جمهوری اسلامی ایران با ناوهایی که مورد بازرسی قرار گرفته‌اند نیز در اختیار رسانه‌ها به‌عنوان نمایندگان افکار عمومی قرار می‌گیرد و کارشناسان خبره به خوبی می‌توانند تشخیص دهند که چه روایت و تصویری در این واقعه منطبق بر واقعیت است.

فدوی با بیان اینکه حضور شناورهای گشتی جمهوری اسلامی جهت کنترل منطقه، یک اقدام معمولی و عادی است و در این واقعه هیچ چیز غیرعادی اتفاق نیفتاده اظهار داشت: در این مورد طبق کنوانسیون قوانین دریاها در سال 1982 در تنگه‌ها قوانینی برای عبور بی‌ضرر و ترانزیتی کشتی‌ها و ناوها حکمفرماست که کشورهای ساحلی را ملزم به رعایت آن می‌کند و این بازرسی‌ها نیز در چارچوب ذکر شده انجام می‌گیرد.

جانشین نیروی دریایی سپاه تأکید کرد: این اقدام رسانه‌ای پنتاگون در راستای سفر بوش به منطقه و در پی اهداف مغرضانه آمریکا نسبت به ایران صورت گرفته و اطمینان خاطر داشته باشید که هیچ امر غیرطبیعی در این روز اتفاق نیفتاده و مثل همیشه شناسایی و کنترل شناورهای ورودی و خروجی از تنگه هرمز انجام شده است.

کد خبر 41456

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز