شنبه ۲۲ دی ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین-سید ابوالحسن مختاباد: برخی رخدادها ، اگر چه تاسف آورند ،اما برکت خیزی های فراوانی دارند.مطبوعاتی ها اگر چه در سوگ مهران قاسمی نشستند اما این مرگ خیزشی را هم در دلها به وجود آورد.

مرگ ناگهانی دوست و همکار خوب مطبوعاتی ما، زنده یاد مهران قاسمی از جمله این رخدادها بودکه به رغم تلخی هاو داغهایی که بر دل دوستان وهمکاران و همصنفانش گذاشت، برکاتی به همراه داشت که از نیت پاک و خالص آن زنده یاد در کار مطبوعاتی خبر می دهد.

مهران قاسمی اگرچه در میان مطبوعاتی ها چهره ای شناخته شده بود، اما مردم عادی کمتر می شناختندش، اما مرگ نابه هنگام این چهره فروتن و صافی اعتقاد  عرصه مطبوعات،فضایی را فراهم آورد تا اهالی مطبوعات و حتی آنهایی که به نوعی با کار رسانه سر و کار دارند، توجهی به وی وکاری که می کرد مبذول دارند.این توجه را می توان در مجلس ختم آن زنده یاد که عصر امروز(22 دی) در مسجد امیر آباد برگزار شد هم ملاحظه کنیم.

مطبوعاتی ها که همه گاه برای درگذشت هنرمندی نامی، یا سیاستمدار واهل فرهنگی یاد نامه و صفحات ویژه ای اختصاص می دادند ، این بار به یاد دوست خود صفحه و مطالبی ویژه انتشار دادند و از خصایل حرفه ای وی در کار و ویژگی های شخصیتی اش گفتند.

روزنامه اعتماد ملی به عنوان رسانه ای که قاسمی در آن کار می کرد سنگ تمام گذاشت و امید که این همت در همین حد متوقف نشود و از این پس مسائلی چون ، رسیدگی به خانواده آن زنده یاد ، در دستور کار آن رسانه محترم قرار گیرد.

مرگ آن زنده یاد برکت دیگری هم داشت و آن جلب توجه برخی شخصیت های سیاسی ،‌اجتماعی و فرهنگی به تبعات این رخداد بود.

تقریبا عمده شخصیت های سیاسی که پی گیر مطالب مهران بودند، به نوعی با خانواده و دوستانش ابراز همدردی کردند واز همه مهمتر مرگ وی سبب شد تا به دلیل بی توجهی و برخی ناهماهنگی ها ی صورت گرفته از سوی وزارت ارشاد، به خصوص معاونت هنری، در اختصاص فضایی از قطعه هنرمندان به آن زنده یاد، شورای شهر و شهرداری تهران  با همکاری مدیر عامل بهشت زهرا خود راسا دست به کار شوند و پیشنهاد اختصاص فضایی ویژه از بهشت زهرا را به اصحاب رسانه تایید و به انجام برسانند.[قطعه اصحاب رسانه ها در بهشت زهرا ایجاد شد].

اکنون مهران نخستین روزنامه نگاری است که در قطعه اصحاب رسانه ها آرمیده است،همچنانکه زنده یاد مهرداد بهار نخستین اهل قلم و هنری بود که در قطعه ویژه اهل قلم و فرهنگ به خاک سپرده شد. قطعه ای که به نظر می رسد اگر چه در نام به مصادره اهالی هنر در آمده است، اما همچنان اهل قلم و نویسندگان هم در آن جایگاهی دارند.

تمامی این تحرکات و شفقت ورزی ها نشان می دهد که آن زنده یاد مهر و نشان خود را بر فضای مطبوعات گذاشت و مرگ ناگهانی ودور از انتظار  وی برکاتی به همراه داشت که شاید در وضعیتی طبیعی کمتر کسی به آن توجه می کرد.

خداوند روحش را قرین رحمت کند و به بازماندگانش صبر و شکیبایی عنایت نماید.

کد خبر 41455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز