همشهری آنلاین: آ‌یت‌الله سبحانی، غدیر را سندی برای وحدت مسلمانان دانست و با تأکید بر برنامه‌ریزی مناسب برای تبیین و بزرگداشت این روز در جامعه گفت: ترویج غدیر در واقع ترویج توحید، دستورات الهی و وحدت است.

آیت الله جعفر سبحانی

به گزارش همشهري آنلاين، آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار اعضای ستاد مردمی بازسازی واقعه غدیر، بر ضرورت بزرگداشت ایام غدیر در کشور تأکید کرد و تواتر روایت غدیر را بی‌نظیر دانست و افزود: شاید هیچ حدیثی به اندازه غدیر به تواتر نرسیده به گونه‌ای که بسیاری از اهل سنت نیز آن را نقل کرده‌اند؛ بنابراین واقعه غدیر امری الهی بوده که باید برای جامعه به خوبی تبیین شده و در جامعه بزرگ داشته شود.

اين مرجع تقليد، واقعه غدیر را سندی برای وحدت مسلمانان دانست و با تأکید بر برنامه‌ریزی مناسب برای تبیین و بزرگداشت این روز در جامعه اظهار داشت: ترویج غدیر در واقع ترویج توحید، دستورات الهی و وحدت است.

وي ادامه داد: ابلاغ ولایت امیرمؤمنان به دستور الهی بوده و از سوی دیگر پیامبر اسلام (ص) حکومتی را بر اساس دین و دستورات الهی بنا کردند و نسبت به مردم دلسوزی بسیاری داشتند بنابراین چگونه می‌توانستند مردم را بعد از خود رها کرده و کسی را جانشین خود معرفی نکنند؟

آيت‌الله سبحاني با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تأکید کرد: ابلاغ ولایت امیرمؤمنان (علیه السلام) به اندازه‌ای اهمیت دارد که خداوند به پیامبر خود می‌فرماید اگر آن را ابلاغ نکند در واقع رسالت خود را کامل نکرده و به درستی انجام نداده است که این موضوع نشان از اهمیت ولایت الهی دارد.

  • منبع: پايگاه اطلاع‌رساني آيت‌الله جعفر سبحاني
کد خبر 414546

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha