همشهری آنلاین: اپل به‌زودی از طرح جدید تولید مک‌پوک این شرکت که قرار است جایگزین مک‌بوک‌ ایر شود رونمایی خواهد کرد.

اپل

به گزارش بلومبرگ، بر این اساس مدل ارزان مک‌بوک آتی ظاهری مشابه با مک‌بوک ایر فعلی دارد و قرار است حاشیه نمایشگر رتینای باریک‌تری داشته باشد. ابن نمایشگر همچنان 13 اینچی خواهد بود ولی مشابه با سایر نمونه‌های رتینا که در دیگر محصولات اپل به کار رفته رزولوشن بالاتری را ارائه خواهد داد.

مک‌بوک ایر فعلی قیمت پایه 1000 دلاری دارد و در حال حاضر تنها مک‌بوک موجود اپل به حساب می‌آید که نمایشگری با رزولوشن بالا ندارد. آخرین به روز رسانی این لپتاپ شامل تغییر پردازنده به مدلی سریعتر بود که در سال قبل ارائه شد. به عبارتی باید گفت سال‌ها است که این محصول اپل به روز رسانی عمده ای را شاهد نبوده است.

مک بوک 12 اینچی در سال 2015 به عنوان جایگزینی برای مک‌بوک ایر معرفی شد ولی قیمت پایه 1300 دلاری، آن را برای بسیاری از خریداران غیر قابل دسترس کرد. به نظر می‌رسد مک‌بوک ایر ارزان قیمت بعدی نیز همین گروه از کاربران را هدف گرفته؛ کاربرانی که به دنبال یک کامپیوتر اپل ارزان قیمت هستند.

اپل در هفته‌های آتی قصد دارد علاوه بر مک‌بوک‌های جدید از آیفون‌های سال 2018 خود در کنار اپل واچ بعدی با نمایشگری بزرگ‌تر نیز رونمایی کند. همچنین بر اساس گزارش‌ها انتظار می رود مدتی پس از آن آیپد پروی جدید نیز معرفی شود.

علاوه بر این اعلام شده که اپل قصد ارائه یک به‌روز رسانی برای کامپیوتر مک‌مینی پس از 4 سال را دارد. مک‌مینی در واقع یک کیس کامپیوتر کوچک است که مانیتور، ماوس و کیبورد به همراه ارائه نمی‌شود. این کامپیوتر به دلیل قیمت 500 دلاری خود نسبتاً ارزان به حساب می‌آید و از سوی کاربرانی از جمله توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

برای به‌روز رسانی مک مینی گزارش شده که اپل در ابتدا روی کاربران حرفه‌ای تمرکز کرده و احتمالاً گزینه‌های جدیدی برای پردازنده‌ها و حافظه‌های ذخیره سازی در نظر گرفته خواهد شد و البته احتمالاً قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت.

کد خبر 414379

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha