همشهری آنلاین: معاون رئیس‌جمهور ترکیه گفت که کشورش در پاسخ به حملات عمدی اقتصادی آمریکا، تعرفه واردات برخی از کالاهای آمریکایی را، دو برابر می‌کند.

مهر به نقل از رویترز نوشت: معاون رییس‌جمهور ترکیه گفت که کشورش در پاسخ به حملات عمدی اقتصادی آمریکا، تعرفه واردات برخی از کالاهای آمریکایی را دو برابر می‌کند. این کالاها شامل خودروهای شخصی، تنباکو و نوشیدنی‌های آمریکایی است.

این اقدام در شرایطی اتفاق می‌افتد که تنش‌ها بین این دو کشور متحد ناتو بر سر زندانی کردن یک کشیش آمریکایی به اتهام جاسوسی و چند اختلاف دیپلماتیک دیگر، بالا گرفته است.

جمعه گذشته رییس‌جمهور ترامپ هم اعلام کرد که دستور داده است تعرفه‌های واردات فولاد و آلومینیوم از ترکیه دو برابر شود. حالا حکمی که توسط رئیس‌جمهور ترکیه امضا شده، در روزنامه دولتی ترکیه منتشر شد که نشان می‌دهد تعرفه‌ واردات خودروهای آمریکایی ۲ برابر شده و به ۱۲۰ درصد رسیده است.

تعرفه‌ واردات نوشیدنی‌های آمریکایی ۱۴۰ درصد و تعرفه واردات تنباکو ۶۰ درصد شده است. همچنین تعرفه واردات کالاهای آمریکایی دیگر نظیر کالاهای آرایشی، برنج و زغال‌سنگ، هم ۲ برابر شده است.

معاون رییس‌جمهور ترکیه، فوات اوکتای، در صفحه توییتر خود نوشت: تعرفه‌های واردات کالاهای آمریکایی تحت اصل عمل متقابل افزایش یافته است. این اقدام در پاسخ به حملات اقتصادی عامدانه دولت آمریکا به اقتصاد ما بوده است.

وزیر محیط زیست و شهرسازی ترکیه، مورات کوروم، هم دیشب گفت: ترکیه از محصولات آمریکایی در ساخت‌وساز استفاده نخواهد کرد. او گفت این اقدام در پاسخ به حرکت‌های تخیلی دلار آمریکا، انجام می‌شود.

کد خبر 413724

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha