همشهری آنلاین: عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: نزدیک بینی و اختلال در شرایط حرکتی چشم دو مشکلی است که کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند و با بررسی این دو مسئله توسط اپتومتریست می‌توان درمان به موقع را انجام داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، ابراهیم جعفرزاده پور در ارتباط با شایع‌ترین مشکلات چشمی در نوجوانان و جوانان اظهار داشت: یکی از مهمترین اقشار جامعه افراد 7 تا 18 ساله هستند چرا که این قشر جزء آینده‌سازان کشور به شمار رفته و در موفقیت‌های کشور می‌توانند نقش زیادی داشته باشد لذا بررسی شرایط بینایی و عیوب انکساری آنها حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان قبل از دوران مدرسه ضرورت دارد بینایی آنها مورد ارزیابی قرار گیرد، افزود: ارزیابی‌ و غربالگری در سن 3 تا 6 سال بسیار مهم بوده چرا که می‌توان پایش سازمان‌ یافته‌ای در این زمان برای دانش‌آ‌موز انجام داد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: اکثر شهرهای بزرگ امروزه هوشمند بوده و دانش‌آموزان از وسایل دیجیتالی همچون تبلت و لب‌تاب و ... بیشتر استفاده می‌کنند لذا والدین باید بررسی بینایی آنها را مدنظر قرار دهند.

جعفرزاده پور گفت: در سال‌های آخر دبیرستان به دلیل شرایط تحصیلی خاص تنش بینایی در دانش‌آموزان ایجاد می‌شود که این مساله سبب بروز مشکلاتی شده که گاهی این افراد تمایل ندارند مشکل‌شان را بروز دهند. به طور مثال از ترس اینکه والدین آنها را از استفاده وسایل دیجیتال محروم کنند عیوب انکساری خود را مخفی کرده پس والدین باید خود نسبت به این موضوع حساس باشند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک‌بینی در سطح اختلالات انکساری برای کودکان و نوجوانان به شمار می‌‌روند عنوان کرد: افراد نزدیک‌بین دید برای دور ,خوب ندارند بنابراین تمایلی به فعالیت‌های اجتماعی نداشته و ارتباطات خوبی برقرار نمی‌کنند‌ لذا معاینه اپتومتری کودکان و دانش‌آموزان بسیار حائز اهمیت است تا هر کدام از این مشکل‌ها هرچه سریعتر تشخیص و درمان شود.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: اختلال در شرایط حرکتی چشم به دلیل فعالیت کارهای نزدیک نیز رخ می‌دهد که گاهی به صورت انحرافات مخفی چشم بروز می‌یابد که فرد ممکن است دید آن مشکلی نداشته باشد ولی استفاده زیاد از وسایل دیجتال باعث وجود انحراف در چشم او شده باشد که به صورت ثابت یا موقتی است. این مساله نیز باعث گوشه‌گیری و عدم حضور در جمع کودکان و دانش‌آموزان می‌شود که با بررسی این مشکل در زمان طلایی درمان می‌توان اقدامات لازم را انجام داد.

کد خبر 413603

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha