همشهری آنلاین: نماینده ولی فقیه در ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران، یک ارتش متدین باسواد است که فکر بازی های جنگ را برای همه عرصه ها کرده و آماده است.

 عباس محمد حسنی

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی در نخستین جشنواره ملی ایده پردازی شهید نامجو با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص قرارگرفتن جمهوری اسلامی ایران بر سر پیچ تاریخی اظهار داشت: شاید برخی آن زمان این موضوع را خوب متوجه نشدند اما باید دانست که جهان به سمت دین گرایی رفته و ایران محور اصلی و پرچمدار آن است.

وی خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند که لیبرالیسم و سوسیالیسم با شکست مواجه شده است؛ پس اگر ما آدرس درست را به حقیقت طلبان بدهیم، آمریکا قطعا شکست خواهد خورد.

محمدحسنی به تغییر استراتژی دشمنان و روی آوردن به جنگ نرم به جای جنگ سخت اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها دیگر دست برتر را ندارند و اگر اشتباه کنند، این مقاومت است که پاسخی قاطع به آنها می دهد و پیروز می شود. استکبار خسارات جنگ سخت را غیرقابل جبران می داند. استکبار می داند که اگر در خلیج فارس دست از پا خطا کند، نفس های آخر خود را خواهد کشید.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم از پیچ تاریخی عبور کنیم، باید شیوه مقابله با دشمن را تغییر دهیم و نوآوری داشته باشیم؛ به عنوان مثال امروز اگر دشمن اشتباه کند، نمی داند از کجا می خورد و اگر اشتباه کرد، پاسخی سخت دریافت می کند.

محمدحسنی پیدایش کنش‌گران جدید در منطقه و فرامنطقه را از دیگر پایه‌های پیچ تاریخی فعلی دانست و گفت: امروز دست برتر در دست مجاهدان حقیقی در راه خداست و اگر کسی به خط قرمزهای ما نزدیک شود، بداند که دیگر نخواهد بود.

وی افزود: اِعمال جنگ سخت علیه یک ملت، موجب اتحاد آن ملت می‌شود و همه ملت چه موافق و چه مخالف، علیه دشمن خارجی وارد صحنه می‌شوند اما در جنگ نرم بعضی‌ها ناخواسته در زمین دشمن بازی می‌کنند و به نفع دشمن می‌نویسند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: در چنین شرایطی حتما باید در مقابله با دشمن نوآوری داشته باشیم و شیوه مقابله خود را با دشمن به شکل نو تعریف کنیم تا دشمن نفهمد بناست از کجا بخورد.

محمدحسنی تصریح کرد: من ارتش را می‌شناسم و در ارتش بزرگ شده‌ام، ارتش ما یک ارتش متدین باسواد است. ارتش ما بیکار ننشسته است و فکر بازی‌های جنگ را برای همه خطرها کرده است.

چهارمین جشنواره سازمانی (نزاجا) و نخستین جشنواره ملی ایده پردازی این نیرو تحت عنوان (شهید نامجو) امروز دوشنبه 22 مرداد 97 در ستاد فرماندهی نزاجا برگزار شد.

این دو جشنواره با هدف ارتقای توانمندی دفاعی در رزم زمینی، بهره برداری از شرکت های دانش بنیان، تعامل و تبادل علمی بین بین دانشگاه و نیروهای مسلح، تعمیم و توسعه یافته های علمی و فعالیت های تحقیقاتی و نظایر آن با حضور مسئولین کشوری و لشکری برگزار شده است.

در این جشنواره ها درخصوص چهار محور ساختار سازمان در حوزه دفاع، سرمایه انسانی و آموزش در حوزه دفاع، تکنیک ‌ها و تاکتیک ها در حوزه دفاع و تجهیزات، سلاح ها و سامانه های نوین در حوزه دفاع آخرین دستاوردها ارائه می شود.

کد خبر 413546

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha