همشهری آنلاین: مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: استانداری تهران با درخواست محمود احمدی نژاد برای برگزاری تجمع به دلیل فقدان شرایط قانونی مخالفت کرد.

بهرام سرمست

به گزارش ایرنا، بهرام سرمست در نشست با خبرنگاران افزود: درخواست رییس دولت‌های نهم و دهم برای برگزاری تجمع ابتدا به وزارت کشور ارسال شد که طبق آیین نامه قانون احزاب باید درخواست‌ها به فرمانداری و استانداری ارسال شود.

وی ادامه داد: وزارت کشور درخواست وی را طبق آیین نامه برای بررسی قانونی به استانداری تهران ارسال کرد.

سرمست با توضیح این که استانداری تهران به دلیل فقدان شرایط قانونی با درخواست احمدی‌نژاد برای برگزاری تجمع مخالفت کرد، تاکید کرد: تقاضا برای برگزاری تجمع را باید دبیران کل احزاب به فرمانداری‌ها و استانداری‌ها ارائه کنند.

وی یادآور شد: طبق آیین نامه اجرایی ماده ١٣ قانون احزاب، فقط دبیران کل احزاب و تشکل‌های سیاسی که جایگاه حقوقی دارند، می‌توانند برای تجمع درخواست ارائه دهند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور خاطرنشان کرد: استانداری تهران نیز پس از بررسی به دلیل عدم تطابق درخواست احمدی نژاد با آیین‌نامه با آن موافقت نکرد. سرمست همچنین گفت: تاکنون درخواستی از سوی احزاب برای برگزاری تجمعات دریافت نکرده‌ایم و فقط همین یک درخواست به وزارت کشور ارائه شده است.

کد خبر 413541

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha