مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۹
۰ نفر

برف شدید زمستانی و یخبندان برای هر کس که نان نداشت، برای فروشندگان لوازم یدکی خودرو و راننده‌های تاکسی، خوب نان و آبی داشت.

این هفته برف شدید زمستانی که مردم را غافلگیر کرده بود و خیلی‌ها را از کار و زندگی انداخت، باعث شد تا فروش برخی اقلام و لوازم جانبی خودرو جان بگیرد و فروشندگان لوازم یدکی، پول و پله‌ای به جیب بزنند.

در این میان بیشتر راننده‌های شخصی و به‌ویژه تاکسی‌دارها که تا دیروز نیازی به لوازم جانبی خودرو به‌ویژه زنجیر چرخ حس نمی‌کردند به فکر خرید یک جفت زنجیر چرخ افتادند.

هر چند زنجیر چرخ‌ها در نهایت به داد سیستم حمل و نقل شهر رسید اما خیلی از فروشندگان لوازم خودرو به  دلیل افزایش تقاضا قیمت‌ها را بالا بردند.

مردم زیادی در روز اول بارش زمستانی در میادین مختلف شهر زیر برف ایستاده بودند و ماشین‌هایی را نظاره می‌کردند که بدون زنجیر چرخ فقط درجا حرکت می‌کردند، راننده‌های شخصی هم هرچه گاز می‌دادند به مقصد نمی‌رسیدند، این داستان سیستم حمل و نقل شهر را فلج کرده بود، به این ترتیب بیشتر راننده‌ها به سوی فروشگاه‌های لوازم یدکی هجوم بردند و این موضوع باعث شد تا در نقاط مختلف شهر به‌ویژه بازار لوازم یدکی فروشی‌های ستارخان قیمت یک جفت زنجیر 20 هزار تومانی حتی به 35 هزار تومان هم برسد حتی برخی انواع وارداتی این محصول در بازار میدان قزوین به قیمت 70 هزار تومان هم به فروش رفت.

در این میان بازار محصولاتی مانند ضد یخ و روغن ترمز نیز حکایت خاص خود را داشت و در برخی از نقاط شهر کمیاب شده بود.

بالا رفتن قیمت این لوازم باعث شد تا راننده‌های تاکسی باز هم نرخ کرایه‌های خود را بالا ببرند و از آنجایی که به همه ثابت شده که در مواقع بحرانی راننده‌های تاکسی به هیچ کجا نمی‌روند الا به منطقه دربست! بنابراین بسیاری از مردم فقط کنار خیابان صدا می‌زدند دربست.

کد خبر 41337

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز