همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: در حوزه پزشکی هیچ شرکتی برای اعزام دانشجو به خارج از کشور مورد قبول وزارت بهداشت نیست.

به گزارش مهر، دکتر باقر لاریجانی با بيان اين مطلب افزود: این شرکت‌ها نوعا با شرایطی با دانشجویان و داوطلبان روبرو می‌شوند که ممکن است داوطلبان و دانشجویان را به اشتباه بیندازند.

وی افزود: دانشجویانی که اکنون می‌خواهند به خارج از کشور بروند مطلع باشند که در صورت بازگشت به کشور و تمایل به تحصیل در داخل کشور مشمول گذراندن ۷۲ واحد درسی می‌شوند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خاطرنشان کرد: دانشجویان و داوطلبانی که اکنون می‌خواهند برای تحصیل به خارج از کشور بروند مطلع باشند که برای انتقال باید با آیین‌نامه قبلی وارد کشور شوند. این افراد باید در دانشگاه‌هایی درس خوانده باشند که از نظر وزارت بهداشت جزء دانشگاه‌های معتبر باشند. بنابراین از هر دانشگاهی امکان انتقال به دانشگاه‌های داخل کشور وجود ندارد.

وی تاکید کرد: توصیه ما این است که دانشجویان و داوطلبان مراقب باشند که فریب شرکت‌هایی که در این زمینه واسطه‌گری می‌کنند را نخورند و مسیر تحصیلی را بر اساس شرایط خودشان انتخاب کنند.

لاریجانی افزود: داوطلبان و دانشجویان توجه داشته باشند که تسهیلات انتقال به دانشگاه‌های علوم پزشکی که به تازگی برای دانشجویان ایرانی خارج از کشور در وزارت بهداشت ایجاد کرده‌ایم، مخصوص این دسته از دانشجویان با رعایت یکسری شرایط است.

وی گفت: شروط انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور به این گونه است که به دلیل مشکلات ارزی اخیر، شرایطی فراهم کرده‌ایم که دانشجویانی که از دو سال قبل تحصیل خود را در دانشگاه‌های معتبر آغاز کرده و ۳۶ واحد درسی (حدود یکسال تا یکسال و نیم) گذرانده‌اند، می‌توانند تقاضای انتقال به دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور بدهند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت یادآور شد: در واقع این تسهیلات مربوط به دانشجویانی است که در دو سال اخیر در گروه پزشکی تحصیل کرده‌اند. ضمن اینکه ظرفیت پذیرش این دسته از دانشجویان، ظرفیت مازادی است که ارتباطی با سایر ظرفیت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی ندارد.

کد خبر 413344

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha