شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سمینار زمان در چند افق؛ بررسی ابعاد مختلف مسئله زمان در فیزیک و فلسفه، ۱۵ شهریور ۹۷ برگزار می‌شود.

سمینار زمان در چند افق

اين سمينار که به همت موسسه مینوی خرد روشن و با همکاری مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی برگزار می‌شود، طی چهار نشست تخصصی به بررسی ابعاد مختلف مسئله زمان در فیزیک و فلسفه می‌پردازد. 

عناوین و توضیحات هر یک از نشست‌های چهارگانه سمینار به شرح زیر است: نشست نخست با عنوان «متافیزیک سنتی، زمان و مسئله آفرینش»، با سخنرانی محمدحسین حشمت‌پور، استاد سطوح عالی علوم عقلی و حکمت اسلامی برگزار می‌شود.

نشست دوم با عنوان «سوبژکتیویته، زمان و مسئله شناخت»، با سخنرانی سیدحمید طالب‌زاده، مدیرگروه فلسفه دانشگاه تهران و دبیر شورای عالی تحول علوم انسانی برگزار خواهد شد.

نشست سوم با عنوان «فضا-زمان یا زمان زیسته، نزاع فلسفه و فیزیک»، با سخنرانی ابوتراب یغمایی، پژوهشگر فیزیک و فلسفه و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و حمیدرضا آیت‌اللهی؛ دکتری فلسفه از دانشگاه بروکسل بلژیک و عضو فرهنگستان علوم پزشکی برگزار خواهد شد.

نشست چهارم با عنوان «حکیم مسلمان، زمان و زمانه»، با سخنرانی غلامحسین ابراهیمی دینانی، استاد فلسفه اسلامی برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای شرکت در این سمینار می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت سمینار به نشانی https://evnd.co/H۷WSc اقدام به ثبت‌نام کنند.سمینار «زمان در چند افق» ۱۵ شهریورماه از ساعت ۹ تا ۱۵ در محل مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی برگزار خواهد شد.

کد خبر 413276

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha