سفیر ایران در گرجستان با بیان این خبر به ایرنا گفت: سفارت ایران در تفلیس از نخستین دقایق اطلاع از این حادثه در تمامی مسائل مربوط به وضعیت دانش‌آموزان و انجام فرایندهای اداری و تحقیقات پلیس و پزشکی قانونی با حضور مؤثر خود امور مربوطه را دنبال کرده‌ است.

حوادث تلخ

سیدجواد قوام‌شهیدی در پاسخ به این سؤال که این دانش‌آموزان از طریق چه نهاد و مؤسسه‌ای به گرجستان اعزام شده بودند، خاطرنشان کرد: مدرسه فوتبال آرمان کویر یزد تصمیم گرفت ۱۲نفر از نوجوانان را برای یک اردوی تفریحی به مالزی ببرد که به دلایلی این سفر انجام نشد. این مدرسه سپس دانش‌آموزان را عازم گرجستان کرد که در این کشور حادثه‌ای تلخ برای 2نوجوان ایرانی رخ داد.

قوام‌شهیدی با بیان اینکه پلیس گرجستان تحقیقات گسترده‌ای را از تمام افراد مطلع و مسئول تیم اعزامی به عمل آورده است، گفت: تمهیدات لازم برای انتقال سریع جانباختگان این حادثه به ایران از سوی سفارت ایران پیش‌بینی شده است. تمامی اقدامات لازم ازجمله چگونگی انتقال اجساد و هزینه آن، بسته‌بندی بهداشتی جنازه‌ها، هماهنگی با هواپیمایی و پزشکی‌قانونی و امور مربوط به مباحث مالی و بانکی از طریق سفارت کشورمان پیگیری و انجام شده و پزشکی‌قانونی پاسخ نهایی درباره چگونگی جان‌باختن این 2نوجوان ایرانی را ارائه می‌کند و گزارش نهایی پلیس درباره این پرونده هم با این گزارش تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعداد جان‌باختگان این حادثه 2نفر است، گفت: نفر سوم که در این حادثه آسیب دیده بود، روز گذشته پس از بهبود از بیمارستان مرخص شد. بر اساس این گزارش، پنجشنبه هفته گذشته 12 فوتبالیست 12ساله از سوی مدرسه فوتبال آرمان کویر یزد راهی اردوی گرجستان شده بودند که هنگام بازی کنار دریاچه، 2 نفر از آنها غرق شدند.

کد خبر 413243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha