همشهری آنلاین: شرکت هواپیمایی قشم از تاریخ هجدهم دی ماه ۱۳۹۱ رسماً فعالیت پروازی خود را آغاز کرد.

qeshm air

طبق تاریخچه پیشین و پیش از واگذاری به مجموعه هولدینگ سورینت این شرکت در سال 1372 با اجاره کردن هواپیما فعالیت پروازی خود را آغاز کرده بود. از سال 1375 با انعقاد قرارداد اجاره با مالکین هواپیماهای مسافری پهن پیکر پروازهای خود را در مسیرهای تهران- قشم، تهران- دبی و دیگر شهرهای ایران انجام داده است. در ابتدا پروازهای مسافری این شرکت با دو فروند هواپیما آغاز شد و شرکت توانست تا سال 1379 تعداد 7 فروند هواپیما در اختیار گیرد. در سال 1385 مالکین تصمیم به واگذاری شرکت نمودند. در سال 1388 شرکت هولدینگ توسعه سورینت قشم مالک این شرکت گردید. و با افزایش ناوگان پروازی خود و طی مراسم افتتاحیه رسمی با نام جدید" هواپیمایی قشم" و دستورالعمل کاری جدید و با در اختیار گیری کادر مدیریتی و پرسنل مجرب شروع به فعالیت نمود. زان پس این شرکت با تغییر کد سه حرفی ایکائو از IRQ (فراز قشم) به QSM (قشم ایر) با کد جدید شناخته می شود. نهایتاً این شرکت در سال ۱۳۹۳ به وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران واگذار گردید.

در حال حاضر این شرکت با به کارگیری ناوگان‌های مختلف و با بهره برداری از هواپیماهای دوربرد وهمچنین هواپیماهای برد متوسط با ارائه بیش از 3000 صندلی امکان پرواز به کلیۀ فرودگاه های داخل کشور و فرا منطقه‌ای را دارا می‌باشد. استقرار سیستم‌های نوین فروش و بازرگانی و هم چنین ارائۀ خدمات درون پروازی متفاوت و با بالاترین استانداردهای کیفی و ایمنی در دستور کار شرکت قرار دارد.

به کارگیری منابع انسانی جوان، در کنار نیروهای با تجربه و واقف به علم روز از مزیت های شاخص شرکت میباشد. سیر مراحل آموزش و تخصص هایی مانند خلبانی، مهندسی و تعمیر و نگهداری هواپیما، بازرگانی و عملیات زمینی و خدمات پرواز با بهترین کیفیت و در موسسات آموزشی مورد تایید برای پرسنل شرکت صورت می پذیرد.

شرکت هواپیمایی قشم به منظور آسایش و رفاه مسافران گرامی شرایطی را فراهم آورده است که بتوانند بدون مراجعه حضوری به دفاتر خدمات مسافرتی مستقیماً اقدام به تهیه بلیط نمایند. با راه اندازی سامانه 4764 این هواپیمایی به نشانی www.4764.ir و با توجه به برنامه های پروازی زمان بندی شده مسافران می توانند بلیط مورد نظر خود را در کوتاه ترین زمان رزرو و خریداری نمایند. لازم به ذکر است سامانه 4764 در 24 ساعت شبانه روز خدمات خرید بلیط آنلاین را ارائه می دهد.

این شرکت در مرداد نود و هفت توسط استانداری اصفهان خریداری شد

کد خبر 413220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha