همشهری آنلاین: دستیار وزیر علوم در امور حقوق شهروندی، از طراحی دو واحد درسی حقوق شهروندی برای همه دانشجویان خبر داد.

حقوق شهروندی

به گزارش مهر، فریدون جعفری با اشاره به بند چهارم ساز و کار اجرا و نظارت بر حسن اجرای حقوق شهروندی، گفت: در این بند صراحتا از سه وزارتخانه آموزش و پرورش؛ علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای آموزش و آشنایی هر چه بیشتر دانش‌آموزان و دانشجویان با آموزه‌های حقوق شهروندی نام برده شده است.

وی ادامه داد: در راستای این تکلیف قانونی، طراحی ۲ واحد درسی حقوق شهروندی برای همه دانشجویان در دستور کار وزارت علوم قرار دارد.

دستیار وزیر علوم در امور حقوق شهروندی اظهار داشت: مقدمات طرح این درس انجام شده و قرار است در کارگروه‌های تصمیم گیرنده وزارت علوم مطرح شود. همچنین به دلیل اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد واحدهای عمومی در دانشگاه‌ها تصمیم گیرنده است، تصویب این واحد درسی جدید به عنوان واحد عمومی برای مقطع کارشناسی با نظر این شورا انجام می‌شود.

جعفری یادآور شد: طرح درس و منابع این واحد درسی شناسایی شده و اگرچه اقدامات بسیاری در این زمینه در حال پیگیری است اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است و نباید انتظار داشت که خیلی زود عملیاتی و اجرا شود؛ زیرا اجرای آن در گرو تصمیم‌گیری نهادهای دیگر از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای گسترش وزارت علوم است.

کد خبر 412679

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha