همشهری‌آنلاین: شهردار منطقه چهار تهران از اجرای تمهیدات ویژه ترافیکی برای کامیون‌ها و خودروهای سنگین خبر داد و گفت: جریمه‌های سنگین در انتظار کامیون‌داران خاطی در محدوده منطقه ۴ خواهد بود.

به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 4، "سیدعلیرضا حسینی" با اعلام این خبر گفت: با توجه به این‌که نواحی شش، هشت و 9 در محدوده خارج از "کامیون ممنوع" واقع شده‌اند، لذا تمایل کامیون‌داران و صاحبان خودروهای سنگین راه‌سازی به نقل مکان و انتخاب این نواحی برای زندگی باعث شده تا بدون هیچ مانعی معابر این نواحی به پارکینگ‌های محلی برای تعمیرات و ... تبدیل شود.

عليرضا حسيني افزود: این روند باعث شده شاهد نشت روغن و گازوییل و نیز تلی از لاستیک های فرسوده و دیگر ضایعات مربوط به خودروها باشیم که باعث می‌شود علاوه بر ايجاد آلودگی بصری، منجر به ایجاد آلودگی‌های صوتی، هوا، خاک، فضای سبز و ترافیک‌های سرسام آور نیز بشود.

حسینی در ادامه با اشاره به خودروهای حمل خاک و نخاله در گود آبعلی گفت: تردد بیش از چهارهزار خودرو در محدوده شرق منطقه و عبور بزرگراه ها از میان محدوده مسکونی شهری این منطقه، باعث ایجاد آلودگی های صوتی بسیار در ساعات تردد کامیون‌ها - از ساعت 23 الی پنج صبح- و اخلال در آسایش روانی شهروندان، تخریب مناظر شهری و ... شده و تبدیل به یک بحران در منطقه شده است.

شهردار منطقه 4 گفت: ایجاد مراکز محلی، افزایش تعداد مراکز پسماند نخاله، جلوگیری از ورود خودروهای سنگین به منطقه، افزایش هزینه‌های تخلیه پسماند برای مالکان و سازندگان ابنیه در پروانه‌های ساختمانی از جمله اقدام‌هايی است که به عنوان راهکار این مشکل پیش بینی شده است.

او در ادامه درخصوص تردد کامیون‌ها در معابر افزود: در این زمینه باید به کمک شرکت ساماندهی مکان‌هایی برای تعویض روغن، پنجری و ... در نظر گرفته شود و با همکاری راهور و معاونت ترافیک منطقه، محدودیت‌های قانونی تردد در این خصوص اعمال شود. همچنین با در نظر گرفتن جرایم سنگین برای سازندگان املاک در پروانه‌های ساختمانی در صورت تردد ماشین آلات سنگین در معابر و یا توقف کنار معابر از تکرار این گونه صحنه ها جلوگیری کرد.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با این‌گونه اقدام‌ها بتوان معضلات و مشکلات فراهم آمده برای شهروندان را مرتفع ساخته، رضایت خاطر کامل این عزیزان را فراهم كنيم.

کد خبر 412617

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha