همشهری آنلاین: دنباله انیمیشن سینمایی «اینکردیبل‌ها» به هفتمین انیمیشن و سی و ششمین فیلم تاریخ تبدیل شد که در گیشه جهانی به رکورد یک میلیارد دلار می‌رسد.

اینکردیبل ها ۲

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين، «اينكرديبل‌ها 2» محصول استوديوهاي ديزني و پيكسار تا پايان روز دوشنبه 574 ميليون دلار در آمريكاي شمالي و 430 ميليون دلار در ديگر نقاط دنيا فروخت تا گيشه جهاني آن به رقم خيره‌كننده يك ميليارد و پنج ميليون دلار برسد. «پلنگ سياه»، «انتقام‌جويان: جنگ ابدي» و «دنياي ژوراسيك: قلمرو سقوط‌كرده» ديگر فيلم‌هاي امسال هستند كه از مرز يك ميليارد دلار در بازار جهاني گذشته‌اند.

استوديو ديزني چهار انيميشن ديگر در باشگاه يك ميليارد دلاري‌ها دارد كه عبارتند از «يخ‌زده»، «داستان اسباب‌بازي 3»، «پيدا كردن دوري» و «زوتوپيا». در مجموع 18 فيلم ديگر ديزني توانسته‌اند از مرز فروش يك ميليارد دلار بگذرند و «اينكرديبل‌ها 2» بهترين افتتاحيه تاريخ انيميشن‌ها را براي آنها در آمريكاي شمالي رقم زده است. اين فيلم در هفته اول اكران 183 ميليون دلار فروخت و تا امروز نهمين فيلم پرفروش تاريخ و تنها انيميشني است كه در بازار داخلي آمريكا از مرز 500 ميليون دلار گذشته است.

«اينكرديبل‌ها 2» به نويسندگي و كارگرداني برَد بِرد قسمت دوم فيلمي به همين نام است كه سال 2004 روي پرده سينماها رفت و 633 ميليون دلار در دنيا فروخت. اين رقم حاصل جمع 261 ميليون دلار فروش در آمريكاي شمالي و 371 ميليون دلار در ديگر بازارهاي دنيا بود.

«ددپول 2» با 317 ميليون دلار، «سولو: داستاني از جنگ‌هاي ستاره‌اي» با 212 ميليون دلار، «يك جاي آرام» با 187 ميليون دلار و «مرد مورچه‌اي و زنبورك» با 183 ميليون دلار ديگر فيلم‌هاي پرفروش سينماهاي آمريكا و كانادا در هفت ماه اول سال 2018 هستند.

کد خبر 412388

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha