دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: در حالی آثار منتخب لوور پاریس در موزه ملی ایران، ساعت‌های پایانی حضورش را در تهران می‌گذراند، که در روز پایانی بازدید از این نمایشگاه بار دیگر با حجم زیادی از بازدیدکنندگان مواجه شده است.

موزه

به گزارش ایسنا، هر چند نمایشگاه لوور تهران، تا پایان ساعت کاری امروز هشتم مرداد برپاست و از صبح فردا اقدامات اولیه برای بسته‌بندی، جمع‌آوری و در نهایت بازگرداندن این ۵۶ اثر تاریخی امانت گرفته شده از موزه لوور پاریس، به مبدا عملی می‌شود، اما هنوز علاقه‌مندان زیادی هستند که با مطلع شدن از این‌که این نمایشگاه روز پایانی بازدید خود را در سپری می‌کند، بالاخره فرصت کرده‌اند به سمت موزه ملی ایران آمدند تا لوور شعبه تهران را به چشم ببینند.

هر چند از ۱۴ اسفند سال گذشته تا ۲۴ تیر امسال ۲۴۳ هزار و ۳۸۱ نفر از گنجینه لوور و آثار عکاسی عباس کیارستمی «به من نگاه کن» دیدن کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد با توجه به صحبت‌های یکی از نگهبانان موزه که در روزهای پایانی نمایشگاه باز هم تعداد زیادی بازدیدکننده به موزه امده‌اند، این آمار رشد بیشتری داشته باشد.

البته قرار بود که این نمایشگاه پس از تهران، مدتی پیش برای نمایشی دیگر به خراسان رضوی منتقل شود که ابتدا زمان آن به تعویق افتاد و درنهایت هم اعلام شد که شرکت بیمه‌ی مرتبط با موضوع، از ترس تحریم‌های آمریکا، از تداوم پوشش بیمه‌ای خود صرف نظر کرده، به همین علت، نمایش آثار در جایی غیر از مرکز کشور، منتفی است.

با این وصف، درصد بیشتر بازدیدکنندگان صبح امروز لوور شعبه تهران را بانوان جوان و پیر و حتی خانواده‌ها تشکیل داده‌اندکه با ذوق به هر نقطه نگاه می‌کنند، هر چند از دید یکی دو نفر هم نمایشگاه عکس‌های مرحوم کیارستمی بهتر بود، اما باز هم تعداد بازدیدکنندگان لووز بیشتر از نمایشگاه عکس است.

به نظر می‌رسد میزان استقبال در روز آخر نمایشگاه به حدی زیاد شده که مراقبان و نگهبانان سالن‌های نمایشگاهی موزه به تکاپو افتاده‌اند تا تعداد مراقبان را در سالن‌ها بیشتر کنند.

کد خبر 412202

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha