چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: «مکس دیوانه: جاده خشم» محصول سال ۲۰۱۵ به کارگردانی «جورج میلر» به عنوان برترین فیلم سینمای استرالیا در قرن ۲۱ میلادی انتخاب شد.

سینما

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، ۵۱ منتقد سینمایی استرالیایی در یک نظرسنجی دست به انتخاب برترین فیلم‌های استرالیایی قرن حاضر زدند و در نهایت فیلم آخرالزمانی «مکس دیوانه: جاده خشم» ساخته «جورج میلر» در سال ۲۰۱۵ را در صدر این فهرست قرار دادند. 

«مکس دیوانه: جاده خشم» که چهارمین قسمت از مجموعه فیلم‌های «مکس دیوانه» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی «جورج میلر» بود در سال ۲۰۱۵ و با بازی «تام هاردی» و «شالیز ترون» در نقش‌های اصلی به سینما آمد. این فیلم در اسکار ۲۰۱۵ در ۱۰ بخش نامزد کسب جایزه بود که در نهایت شش مجسمه اسکار را به خانه برد. 

اولین قسمت از فیلم «مکس دیوانه» در سال ۱۹۷۹ ساخته شد و «مل گیبسون» جوان را که نقش اصلی آن را بر عهده داشت به اوج شهرت رساند. «گیبسون» در سال‌ ۱۹۸۲ در «مکس دیوانه ۲» و در سال ۱۹۸۵ در «مکس دیوانه: فراتر از طوفان» در نقش اصلی این مجموعه مقابل دوربین رفت اما در «مکس دیوانه: جاده خشم» جدیدترین قسمت این فیلم که در سال ۲۰۱۵ ساخته شد «تام هاردی» ایفاگر نقش اصلی بود.

در نظرسنجی  معرفی ۲۵ فیلم برتر استرالیایی قرن ۲۱ میلادی بعد از «مکس دیوانه: جاده خشم»، فیلم‌های «قلمرو حیوانات» به کارگردانی «دیوید میچود»،‌ «سامسون و دلیله» ساخته «وارویک تورنتون»، «چاپر» به کارگردانی «اندرو دومنیک» و «لانتانا» ساخته «ری لاورنس» در جایگاه‌های دوم تا پنجم قرار گرفته‌اند. 

«کشور شیرین» ساخته «وارویک تورنتون»، «جاده مرموز» از «ایوان سن»، «مولن روژ» به کارگردانی «باز لورمن»، «خیاط» ساخته «جوسلین مورهوس»، «شیر» از «گرث دیویس»، «شرپا» به کارگردانی «جنیفر پیدوم»، و «ستیغ اره‌ای» به کارگردانی «مل گیبسون» از دیگر فیلم‌های شناخته‌شده استرالیایی در این فهرست هستند.

کد خبر 411775

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha