همشهری آنلاین: دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) با اشاره به اینکه رهبران فلسطینی در حال رایزنی با همه کشورها درباره خطرات تصویب قانون "کشور یهود" هستند، تاکید کرد: قانون "کشور یهود" یک ساختار آپارتاید جدید را نهادینه می‌کند.

صائب عریقات

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در همایشی در شهر رام‌الله با اشاره به اینکه رهبران فلسطینی در حال رایزنی با همه کشورها درباره خطرات تصویب قانون "کشور یهود" هستند، اظهار داشت: این قانون تشکیل یک ساختار آپارتاید جدید را نهادینه سازی کرده و اختلافات سیاسی میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را به درگیری‌هایی مذهبی تبدیل می‌کند.

عریقات در ادامه از جامعه جهانی خواست در روابط خود با اسرائیل تجدیدنظر کند.

دبیرکل کمیته اجرایی ساف گفت: اینکه این قانون از سوی اسرائیل تصویب می‌شود، علامت سوالی را درباره عضویتش در سازمان ملل ایجاد می‌کند.

وی افزود: ما از نماینده فلسطین در سازمان ملل خواسته‌ایم از مرکز حقوقی درباره تطابق این قانون با قوانین و منشورهای بین‌المللی سوال کند.

این مسؤول فلسطینی در ادامه تاکید کرد: اگر قانون یاد شده با قوانین سازمان ملل تعارض داشت، عضویت اسرائیل در سازمان ملل زیر سوال می‌رود.

کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) پنج‌شنبه گذشته (28 مرداد) به شکل نهایی با اکثریت ۶۲ رای موافق در مقابل ۵۵ رای مخالف و دو رای ممتنع قانون جنجالی "کشور یهود" را تصویب کرد.

این در حالی است که شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، "ایوب قرا"، وزیر ارتباطات این رژیم از طایفه دروزی‌ها به دلیل دادن رای مثبت به این قانون جنجالی، تهدید به مرگ شد.

طبق گزارش این شبکه عبری زبان، گارد امنیتی کابینه اسرائیل به "قرا" در این باره هشدار داده و یک نیروی امنیتی دیگر را برای همراهی او اختصاص داده است.

"قرا" در واکنش به این امر ضمن تاکید بر اینکه از چیزی نمی‌ترسد، در دفاع از این قانون گفت: دروزی‌ها را شهروند درجه دوم قرار ندادم.

در مقابل اعضای دروزی کنست علیه این قانون به دادگاه عالی شکایت کردند.

کد خبر 411567

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha